حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه

رسانه های محلی به نقل از یک منبع در ارتش سوریه اعلام کردند که یک جنگنده ائتلاف، تحت رهبری ایالات متحده، مواضع ارتش این کشور را بمباران کرده است. پنتاگون، دخالت ائتلاف در حملات هوایی گزارش شده را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری سوریه (سانا) با اشاره به یک منبع نظامی اعلام کرد که یکی از جنگنده های ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده، حملات هوایی را در موقعیت های نیروهای سوری انجام داده است.

به گفته منابع این حملات در شهرک "الهری" در جنوب شرقی بغداد به وقوع پیوسته است که طی آن افراد زیادی کشته و زخمی شدند.

"آدریان رانکین گالوی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این حمله اعلام کرد که نه واشنگتن و نه ائتلاف تحت رهبری آمریکا هیچ ربطی به این حملات نداشته اند.

نیروهای آمریکایی در جنوب غرب "بوکمال" در صحرای سوریه و نزدیکی مرزهای مشترک این کشور با اردن و عراق مستقر هستند. شهر بوکمال در سوریه در "دیرالزور" و نزدیکی مرز با عراق قرار دارد.

این تجاوز جدید ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش سه روز بعد از آزادسازی جاده "حقل الورد"، "المعیزله" و "الطماح" تا منطقه "فیضه ابن موینع" در محوری به طول ۴۰ کیلومتر توسط ارتش سوریه و پاکسازی این منطقه از مین و مواد انفجاری به جا مانده داعش در مساحت ۲۰۰۰ کیلومتری در بادیه غربی "المیادین" انجام گرفت.

کد خبر: 956621

وب گردی

وب گردی