نکات مهم برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد. این دفترچه دارای نکات مهمی است که داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته به آن دقت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی، باید با مراجعه به سامانه انتخاب رشته اینترنتی مرکز سنجش به نشانی www.azmoon.org با وارد کردن کدملی و کد دسترسی انتخاب رشته، به سامانه انتخاب رشته وارد شوند. ضمناً اتباع غیرایرانی با وارد کردن کد پیگیری اتباع و شناسه انتخاب رشته به سامانه مربوطه وارد شوند.

داوطلبان باید هزینه انتخاب رشته به مبلغ 460 هزار ریال را از طریق سامانه فوق پرداخت کنند. با توجه به اینکه پس از پرداخت هزینه ثبت نام امکان باز پس گیری آن وجود ندارد لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط انتخاب رشته، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

کارت اعتباری فقط با کد ملی داوطلب صادر شده و قابلیت انتقال به غیر را نخواهد داشت و از ثبت نام افراد غیر با کد ملی داوطلب ممانعت به عمل خواهد آمد.

امکان انتخاب 100 کد رشته‌ در دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبان می‌توانند متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر تا 100 کد رشته/محل را از میان رشته/محل های مندرج در این دفترچه انتخاب کنند. داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول، در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت‌نام و در آزمون شرکت کرده‌اند، می‌توانند رشته/محل‌های متناسب با کد رشته امتحانی دوم خود را براساس اولویت موردنظر در میان 100 رشته/محل انتخابی درج کنند.

با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی، انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود و هرگونه انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است.

دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت‌نام و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند، طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می‌شوند.

عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه‌های صادره، به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پس از انقضای مهلت مقرر، امکان انتخاب رشته تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

پس از پایان مهلت مقرر برای انتخاب رشته، نتایج نهایی داوطلبان شرکت کننده توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

استعدادهای درخشان چگونه می‌توانند در دانشگاه آزاد تحصیل کنند؟

کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی و 17 برای رشته‌های علوم انسانی و سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه اجرایی فوق براساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص‌های مرتبط ارزیابی و براساس ظرفیت 10 درصدی برای هر یک از رشته/محل‌های انتخابی گزینش علمی خواهند شد.

پذیرش دانش‌آموختگان واجد شرایط در هر سال تحصیلی تنها برای یک بار و فقط در همان سال در رشته هم‌نام و متجانس امکان پذیر است.

داوطلبان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون(استعدادهای درخشان) مجاز به انتخاب حداکثر 100 رشته/محل از یک مجموعه از جدول شماره یک این دفترچه راهنما هستند. همچنین داوطلبان این دوره می‌توانند با پرداخت مبلغ 460 هزار ریال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم ثبتنام اینترنتی برای دوره بدون آزمون اقدام کنند.

چگونگی اعمال سهیمه ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی

25 درصد ظرفیت هر کد رشته/محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، اختصاص دارد.

5 درصد ظرفیت هر کد رشته/محل نیز به جانبازان 20 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان، رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی) 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته /محل است.

منبع: آنا

201

کد خبر: 956634

وب گردی

وب گردی