پیامک های جنبش های دانشجویی به هیچ عنوان تهدید آمیز نبوده است

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر درخصوص تایید یا تکذیب ارسال پیامک های تهدید آمیز توسط تشکل های دانشجویی به نمایندگان مجلس گفت: پیامک های تهدید آمیز واقعا بیانگر کم بودن سعه صدر مسئولان علی الخصوص نمایندگان مجلس است. من خودم در جنبش های دانشجویی هستم و این پیامک ها به هیچ عنوان تهدید آمیز نبوده است.

علیرضا سلیم پور معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در گفت و گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه لایحه FATF گفت: این لایحه به عنوان لایحه مبارزه با پولشویی گروه های تروریستی وارد مجلس شد، FATF در واقع یک تفاهم نامه و قراردادی است که کشورهایی ذیل آن اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی شامل تراکنش های داخلی و شبکه غیر بانکی و بین الملی خود را در اختیار این مرکز قرار می دهند.

وی ادامه داد: این اطلاعات منجر به جلوگیری از پولشویی گروه های تروریستی، گروه های مافیایی و باندهای قاچاق انسان و مواد مخدر خواهد شد.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: دیتا بیس آن ها مبتنی اطلاعاتی است که از آژانس های امنیتی کشورهای عضو یا مراکزی مانند اینتر پل و سرویس جاسوسی کشورهای غربی دریافت کرده اند، آن ها گروه های حامی مقاومت را چه در غرب آسیا و هر نقطه ای در جهان، در لیست سیاه خود قرار داده اند.

وی اضافه کرد: طبیعتا اگر ما بپذیریم که این موارد را به انجام برسانیم آن ها می توانند با توجه به مفاد قراردادی که به امضا می رسانیم، تمام گروه های عضو مقاومت خود را در لیست خود قرار دهند.

سلیم پور اظهار داشت: از این لحاظ حتی کمک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذیل این مفاد می تواند مصداق کمک به یک گروه تروریستی تلقی شود، به نوعی با این کار به یک خود تحریمی خواهیم رسید و به تبعات فاجعه باری برای کمک به گروه های مقاومت در منطقه و تراکنش های بین بانکی ما را در پی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی تایید یا تکذیب ارسال پیامک های تهدید آمیز توسط تشکل های دانشجویی به نمایندگان مجلس گفت: پیامک های تهدید آمیز واقعا بیانگر کم بودن سعه صدر مسئولان علی الخصوصنمایندگان مجلس است. من خودم در جنبش های دانشجویی هستم و این پیامک ها به هیچ عنوان تهدید آمیز نبوده است.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: یک رویکرد مشترکی در میان جنبش ها و بسیج های دانشجویی در امتداد اینکه باید صدای مردم به گوش مسئولان برسد وجود دارد که این افراد در بزنگاه هایی به صورت پیامکی نظرات جنبش های دانشجویی و مردم را به گوش مسئولان می رسانند. حال اینکه چگونه صدای مردم به گوش این نمایندگان سنگین آمده است، جای تعجب دارد که برخی را به واکنش سریع و توهین مستقیم آشکار به جنبش دانشجویی و مردم وا داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: خود من در جریان بخشی از این پیامک ها بودم که کاملا جنبه اخباری دارد، این افراد پیامدها و تبعات این طرح را گوشزد کرده اند من تعجب می کنم که این مسئله برای نمایندگان مجلس این قدر سنگین بوده و بابت این مورد توهین کرده اند.

201

کد خبر: 956639

وب گردی

وب گردی