وحدت  مردم  نشان رشد و بالندگی  جامعه است

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبرى گفت: مسئله‌ مهم وحدت ملّی و وحدت اجتماعی مردم است. متأسّفانه امروز در فضای عمومی، در فضاهای مجازی، توهین به یکدیگر، اهانت به یکدیگر، تهمت زدن به یکدیگر از سوی جمعی رایج شده است؛ البته این جمع، مسلماً جمع زیادی نیستند لکن کارشان به کشور و به فضای عمومیِ کشور صدمه می زند.

به گزارش ایسکانیوز، پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر به لزوم وحدت و انسجام ملی اشاره کردند و مردم را به یکی از قواعد مهم این امر حیاتی که نمودی از اعتماد است توجه دادند و با درایت هایی که صحت آن از سال ها قبل بر مردم ایران پوشیده نیست از تضعیف اعتماد ملی و وحدت همگانی در کشور به امت هشدار دادند بر آن شدیم تا در این زمینه و در راستای سخنان ایشان با معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبرى گفتگو کنیم.

آیت الله محمد علی تسخیری در مصاحبه اختصاصی با ایسکانیوز در مورد انسجام ملی گفت: همانطور که همه می دانیم یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت ملت ایران بود زیرا در آن زمان 3 عامل اساسی مطرح می شد اول دین اسلام دوم رهبری و سوم وحدت ملت ایران.

معاون بین الملل دفتر مقام و معظم رهبرى گفت: بدون شک بدون وحدت و انسجام جامعه میان اقشار، احزاب،گروه ها، خانواده ها، پیر،جوان و بزرگ و کوچک هرگز نمی توانستیم به اهداف انقلاب دست پیدا کنیم ما با وحدت پیروز شدیم و این پیروزی زمانی به دست آمدکه مردم متحد شدند، هدف را شناختند و در تبعیت از رهبری با هم همراه شدند و پشت سر امام (ره) حرکت کردند.

وی با اشاره به انگیزه های رسیدن به اهداف انقلاب گفت: در سخت ترین شرایط و در اوج نا امیدی با تبعیت از رهبری بزرگترین بارقه امید در مردم به وجود آمد و ملت انقلابی توانستند با دست خالی قوی ترین رژیم منطقه و پنجمین رژیم نظامی دنیا را سرنگون کنند اما دست خالی آنها پر از وحدت امت اسلامی بود .

نماینده تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عنصروحدت تا به امروز 40 سال است که این انقلاب را سر پا نگه داشته است بدون شک دیدگاه ها گاهی با هم متفاوت است البته که نظریه و سلیقه ها باید با هم متفاوت باشد و هیچکس نمی تواند دیگری را نفی کند.

مشاور عالی رهبر ایران در امور جهان اسلام افزود: باید نظام، دیدگاه ها، اهداف و آرای مختلف زیر نظر یک رهبر واحد باشد و این نیز یک امر عقلانی است .در تمام دنیا مردم زیر نظر یک حاکمیت واحد نظام خود را تقویت کرده و پیش برده اند برخی از این نظام ها دیکتاتوری و بعضی آزادانه بوده اند و جامعه ما نظامی را انتخاب کرد و قانونی را نوشت که با محوریت رهبر آن زمان،امام خمینی رحمه الله علیه پیش رفت.

وی گفت: همه می دانند امروز ایران اسلامی ما قدرت شماره یک منطقه است البته چالش های فراوانی روبروی ماست و ما باید در برابر تمام این چالش ها ایستادگی کنیم تا بتوانیم آینده کشور را بسازیم و به قول شهید بهشتی" بهشت را به بها دهند نه به بهانه".

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ملت ایران حاضرند بهای سنگینی را برای آینده روشن و محکم کشور بدهند و مصداق این موضوع رامی توانیم از دیدگاه های دشمن و رسانه های آنها بشنونیم البته اختلافات آرا بدیهی است و این اختلاف ها هیچگاه باعث سقوط و نابودی نظام نخواهد شد و بر عکس اختلافات نظر نشان دهنده رشد یک جامعه است ما بر اساس اختلافات موجود می توانیم تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و این فرصت ها باعث پیروزی ما خواهد شد.

آیت الله تسخیری گفت: ما باید هوشیار باشیم و بدانیم بعد از انقلاب، رهبری که مردم را راهنمایی و به حرکت دعوت می کند صاحب تجربه است و در عمل بر ما مسجل شده که سخنان رهبر درست است و کسانی که مخالفت کردند راه را اشتباه رفتنه اند .

وی گفت: البته مخالفان حق مخالفت دارند ولی باید بدانیم وقتی که بخواهیم به جلو حرکت کنیم باید رهبری و نظام واحدی را پشتیبانی کنیم و شک نکنیم با وجود اختلاف نظرهای متعددی که ممکن است در جامعه ما وجود داشته باشد پیشرفتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه های علمی، امنیتی، نظامی، ورزشی و فرهنگی داشته نتیجه وحدتی است که میان اقشار مختلف وجود دارد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه جوامع آزاد هم به همین شکل هستند یعنی ممکن است اختلافات شدیدی هم در مورد یک موضوع وجود داشته باشد اما وقتی هدف یکی باشد این اختلافات نمی تواند در اصل موضوع خلل ایجاد کند.

آیت الله محمد علی تسخیری در ادامه تاکید کرد: وقتی بخواهیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم باید از استراتژی واحد استفاده کنیم و این همان نشان رشد و بالندگی در جامعه است.

وی در پایان گفت: امیدواریم همیشه سخنان رهبر به عنوان چراغ راه در زندگی سیاسی،اجتماعی،علمی و فرهنگی مردم ایران مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 956650

وب گردی

وب گردی