نجابتی: بیشترین خروجی‌های بازار کار متعلق به دانشگاه آزاد است

مسئوول کانون هنری شیعه، گفت: در سال های ابتدایی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون بهترین خروجی های بازار کار در رشته های معماری، نمایش و گرافیک به این دانشگاه تعلق دارد.

مسعود نجابتی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نقاط ضعف و قوت دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: به هرحال مطمئن هستم که دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کمی دانشجویان بسیاری را روانه بازار کرده است اما به لحاظ کیفی در چند سال گذشته اطلاعات بسیاری درباره این دانشگاه ندارم.

نجابتی به خروجی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: می دانم که اوایل شروع کار دانشگاه آزاد اسلامی که هنوز واحدهایش به این تعداد گسترش پیدا نکرده بود، خروجی این دانشگاه بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: چند سال اخیر ارتباطم با دانشگاه آزاد اسلامی کمرنگ شده و اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما در زمان های گذشته بهترین خروجی های معماری و نمایش و گرافیک به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق داشت.

** حمایت از کالای ایرانی در گرو فرهنگسازی است

مسئول کانون هنری شیعه درباره چگونگی حمایت از محصولات فرهنگی در سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی در ابتدا باید به عنوان یک فرهنگ تبیین شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست قبل از اینکه بطور مستقیم به سراغ یک تبلیغ برویم، مجبوریم که فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی را در میان مردم جا بیندازیم و در واقع ذائقه مخاطب را تغییر دهیم.

برخی از مردم کالای خارجی و محصولات هنری خارجی را ترجیح می دهند که باید برای این موضوع وقت بسیاری بگذاریم تا فرهنگ استفاده از محصولات داخلی برایشان بوجود آید

مسئوول کانون هنری شیعه همچنین به محصولات مشابه خارجی مورد استفاده مردم اشاره کرد و گفت: برخی از مردم کالای خارجی و محصولات هنری خارجی را ترجیح می دهند که باید برای این موضوع وقت بسیاری بگذاریم تا فرهنگ استفاده از محصولات داخلی برایشان بوجود آید.

نجابتی فرهنگسازی را به عنوان راه حل مهم و اساسی حمایت از کالای ایرانی معرفی کرد و یادآور شد: دومین مرحله پس از فرهنگسازی، بالابردن کیفیت آثار است که اگراین اتفاق هم بیفتد، ضریب اطمینان را بالا می بریم که مخاطبان طالب محصولاتمان هستند.

وی افزود: تصورم این است که برخی از محصولات از دیرباز استفاده می شده و هنوز هم جایگاه خودش را دارد. چیزهایی که به آنها صنایع دستی می گوییم وقتی با کیفیت بالا در میان مردم عرضه می شود، خواهان خودشان را دارند.

** فرهنگسازی برای محصولات فرهنگی از هنرمندان شروع شود

مسئول کانون هنری شیعه همچنین به توان مردم برای خرید کالاهای مورد نیازشان اشاره کرد و گفت: محصولاتی که میان اقشار مختلف جامعه استفاده می شود به قدرت خرید مردم بازمی گردد. اگر مردم وسعشان برسد، بی شک از محصولات مختلف استفاده می کنند.

نجابتی ادامه داد: درحال حاضر بهتر است کیفیت محصولات داخلی مشابه خارجی که هنوز در اولویت مخاطب قرار ندارد را بالاببریم تا این کالاها در آینده جایگزین محصولات خارجی شوند.

فرهنگسازی و افزایش کیفیت کالا از مهم ترین روش های حمایت از کالای ایرانی است

وی افزود: فرهنگسازی و افزایش کیفیت کالا از مهم ترین روش های حمایت از کالای ایرانی است.

مسئول کانون هنری شیعه با اشاره به فرهنگسازی توسط هنرمندان، گفت: فرهنگسازی برای محصولات هنری باید توسط خود هنرمندان اتفاق بیفتد ، یعنی باید فرهنگسازی در فضای هنری برای استفاده از محصولات ایرانی انجام شود.

نجابتی ادامه داد: باید آنقدر فرهنگسازی کنیم که بتوانیم در فیلم، داستان و زبان شعر مردم را درگیر کنیم.

وی به زمانبر بودن فرهنگسازی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این نوع فرهنگسازی به زمان بسیاری برای انجام شدن نیاز دارد و نباید انتظار داشت که این کار بسیار سریع اتفاق افتد.

** آثار قدما و معاصرین شیعه در قم تولید می شود

مسئول کانون هنری شیعه درباره آخرین فعالیت های خود، گفت: درحال حاضر مسئول کانون هنری شیعه هستم. موسسه ای که در قم به تولید آثار هنری مذهبی شیعه می پردازد.

نجابتی ادامه داد: بیشتر افرادی که با حوزه تجسمی در ارتباط هستند، آشنایی بسیاری با هنرمندان و آثار این موسسه دارند.

نجابتی خاطر نشان کرد: نزدیک به 4، 5 سال است که موسسه کانون هنری شیعه مشغول به کار است و آثارش به شیعه، قدما، معاصرین مربوط می شود و برای تمامی مخاطبان داخلی و خارجی قابل استفاده است.

503

کد خبر: 956716

وب گردی

وب گردی