تصویری از رابطه حافظ و گوته بر «برگ درخت شرقی» نقش می بندد

مستند «برگ درخت شرقی» از تولیدات جدید شبکه پرس تی وی به بررسی رابطه ادبی حافظ و گوته و ساخت تندیس گفت‌وگوی این دو شاعر در شهر «وایمار» آلمان می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، «برگ درخت شرقی» (The Leaf of the Eastern Tree) به تهیه کنندگی و کارگردانی الهام حسامی، محصول سال 2018 است.

این مستند در آلمان و شیراز تولید شده و داستان سفر الیزابت دختر 10 ساله آلمانی به شیراز و علاقه او به شعر و ادبیات و شیفتگی گوته شاعر آلمانی نسبت به حافظ به عنوان نمادی از صلح و دوستی بین مردم دو کشور را روایت می کند. او در این سفر به چرایی ساخت تندیس گفتمان حافظ و گوته که در نزدیکی شهر محل زندگیش وجود دارد، پی می برد.

محمود فلکی گوته‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه هامبورگ به عنوان کارشناس در مستند «برگ درخت شرقی» حضور دارد و فریده صارمی تدوین‌گر، دکتر معصومه گنجه‌ای مترجم، عرفان یزدی صداگذار و علی شریفی تصویربردار، از دیگر عوامل این مستند هستند.

«برگ درخت شرقی» سه شنبه 29 خرداد ماه ساعت 05:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این مستند در ساعات 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 پخش خواهد شد.

503

کد خبر: 956730

وب گردی

وب گردی