تاکید بر ایجاد بازارچه‌های سنتی در مسیرهای گردشگری

فرماندار شفت بر ایجاد بسترهای لازم برای عرضه و فروش محصولات کشاورزان شفتی تأکید و گفت: ایجاد بازارچه‌های سنتی در مسیرهای گردشگری باید پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش ایسکانیوز، «محمدرضا محسنی» در نشست با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان شفت با اشاره به این‌که جهادسازندگی یکی از یادگاری‌های ارزشمند حضرت امام(ره) است اظهار کرد: امروز آن روحیه جهادی در سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از سبد غذایی مردم گیلان، بلکه کشور در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: شفت 14 هزار و 336 هکتار اراضی شالی دارد که سالانه 41 هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

فرماندار شفت با اشاره به این‌که شهرستان شفت با تولید 2 هزار و 200 تن گوشت قرمز، 12 هزار و 500 تن شیر خام و 7هزار تن گوشت سفید به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی در استان محسوب می‌شود، گفت: فرآوری، توسعه صنایع بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی، ضمن جلوگیری از خام فروشی سبب افزایش ارزش افزوده و درآمد مردم خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان این‌که تفکر و عملکرد سنتی بدون توجه به فناوری و عدم بهره‌گیری از تجهیزات روز در این حوزه مانع افزایش میزان و کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد،ادامه داد: مهم‌ترین اصل توسعه در هر جامعه‌ای آموزش است، از این‌رو آموزش جامعه هدف در کنار بهره‌گیری از امکانات روز سبب افزایش بهره‌وری و درآمد کشاورزان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح بوم‌گردی در شفت و دیگر شهرستان‌های گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید با اهتمام و جدیت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح تلاش کنند، اما از تغییر کاربری زمین‌های شالی و باغات چای در این شهرستان جلوگیری می‌شود.

محسنی بر ایجاد بسترهای لازم برای عرضه و فروش محصولات کشاورزان شفتی تأکید و خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه‌های سنتی در مسیرهای گردشگری باید پیگیری و اجرایی شود.

900

کد خبر: 956751

وب گردی

وب گردی