ایسکو: بازی با ایران سرنوشت‌‌مان را مشخص خواهد کرد

هافبک تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌گوید بازی با ایران برای ماتادورها سرنوشت‌ساز است.

به گزارش ایسکانیوز، ایسکو در فاصله دو روز مانده به دیدار تیم ملی فوتبال اسپانیا با ایران در گروه B از مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در محل کمپ تمرینی ماتادورها در شهر کراسنودار در خصوص تساوی 3 بر 3 اسپانیا مقابل پرتغال در بازی اول گفت: در دقایق پایانی بازی یک ضربه خطا تفاوت را رقم زد. ما بازی خوبی را به خصوص در نیمه دوم به نمایش گذاشتیم، اما در نهایت آن ضربه خطایی که به سود پرتغال اعلام شد، پیروزی را از ما گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اسپانیا را شانس صعود از این گروه می‌دانید؟»، اظهار داشت: زود است که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. ما در بازی اول مقابل پرتغال به تساوی بسنده کردیم. این هم مسابقات جام جهانی است و هیچ تیمی به سادگی امتیازی به شما نمی‌دهد، بنابراین باید در هر بازی با 200 درصد توان‌تان پا به میدان بگذارید. ما اکنون یک بازی خیلی مهم (تقابل با ایران) در پیش داریم که سرنوشت‌‌مان در جام جهانی را مشخص خواهد کرد. ما باید روی این بازی تمرکز کنیم. تیم را در شرایط خیلی خوبی می‌بینم و مشتاقیم که از همین حالا کارمان را شروع کنیم.

هافبک رئال مادریدی تیم ملی اسپانیا در مورد اخراج خولن لوپتگی از سمت سرمربیگری لاروخا درست چند روز پیش از بازی اول آنها مقابل پرتغال گفت: بله، این اتفاق افتاد، اما ما اکنون روی کار خودمان متمرکز هستیم و با انگیزه و هیجان زده هستیم. این تورنمنت هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و ما به سختی به اینجا رسیده‌ایم، بنایران باید از حواشی که در خارج از تیم رخ می‌دهد دور باشیم و تمرکزمان را روی کار خود بگذاریم. واقعاً به دنبال لذت بردن و کسب پیروزی از بازی دوم خود هستیم.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در آستانه جام جهانی برای ما افتاد را باید کنار بگذاریم و باید بگویم که تأسف خوردن در چنین شرایطی کمکی به ما نخواهد کرد. باید روی فوتبال تمرکز کنیم که مهمترین چیز است. باید به فکر بازی پیش‌روی‌مان باشیم و خودمان را طوری آماده این بازی کنیم که انگار یک بازی فینال در پیش داریم. ما به مانند یک خانواده هستیم و همیشه متحد هستیم.

هافبک تیم ملی فوتبال اسپانیا همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا رویای این را داری که روزی جانشین بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شوی؟ و آیا رویای کسب توپ طلا را داری؟»، تأکید کرد: به این چیزها فکر نمی‌کنم. من اینجا نیستم که جانشین کسی شوم، بلکه سعی می‌کنم تا کارم را به خوبی انجام دهم و به تیم با صد درصد توان کمک کنم. اگر جام جهانی برای تیم ملی اسپانیا به خوبی پیش برود، تک‌تک بازیکنان هم سودش را خواهند برد.

ایسکو با اشاره به داشتن بازیکنان باتجربه‌ای همچون سرخیو راموس و جرارد پیکه در خط دفاعی تیم ملی اسپانیا گفت: رسیدن به 100 بازی ملی با اسپانیا کار آسانی نیست. این بدین معناست که کارتان را خوب انجام داده‌اید و یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیم ملی اسپانیا بوده است. وقتی شما بازیکنانی همچون راموس، پیکه، آلبا و ناچو را در خط دفاعی دارید به هنگام حمله حریف خیال‌تان راحت است. از داشتن چنین خط دفاعی خوشحال هستیم و آنها کمک زیادی به ما می‌کنند. در کنار دفاع کردن آنها می‌دانند که چطور توپ را تصاحب کنند و این کار ما را آسان‌تر می‌کند.

وی درباره اشتباهی که داوید دخه‌آ در بازی با پرتغال مرتکب شد، یادآور شد: هیچیک از ما نمی‌خواهیم که اشتباهی مرتکب شویم. دخه‌آ یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است و این دوره را پشت‌سر خواهد گذاشت و ما هم از او حمایت می‌کنیم. ما هم به او کمک خواهیم کرد و او نیز به تیم کمک خواهد کرد.

ایسکو در پاسخ به این پرسش که «از دید شخص شما، آیا استخدام لوپتگی از سوی رئال مادرید خبر خوبی بود؟»، اظهار داشت: بله، لوپتگی مربی‌ای است که من سال‌ها او را می‌شناسم و زیرنظر او در رده‌های سنی اسپانیا کار کرده‌ام. زمانی که در تیم خیلی نقش کلیدی نداشتم، او به من اعتماد به نفس می‌داد. لوپتگی مربی فوق‌العاده‌ای است.

601

کد خبر: 956810

وب گردی

وب گردی