تخلفات از قانون بانک مرکزی به قوه قضاییه ارجاع شود

۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس، خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه در خصوص ارجاع تخلفات از قانون توسط بانک مرکزی به قوه قضاییه شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در این نامه خطاب به هیات رییسه مجلس آمده است: «با عنایت به وضعیت به وجود آمده برای موسسه کاسپین و فرشتگان به نظر می‌رسد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی عدم رعایت شئونات و نقض اجرای قانون و اجرای ناقص قانون توسط بانک مرکزی معمول شده است. بدین وسیله خواهان اعمال ماده ۲۳۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد بانک مرکزی هستیم. البته تلاش‌ها و کوشش‌های بانک مرکزی برای تحقق خواسته سپرده‌گذاران موسسات فوق‌الذکر هم قابل توجه بوده است.»

نادر قاضی‌پور، جبار کوچکی‌نژاد، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد سالک، محمدجواد ابطحی، محمدرضا پورابراهیمی، محمدمهدی زاهدی، محمدباسط درازهی، علی‌اکبر کریمی و زهرا ساعی از امضاکنندگان این نامه هستند.

بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، هر گاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 956828

وب گردی

وب گردی