از عشق اعدام تا انکار جنایت/ «وکیل سیاسی کار» چگونه جای جلاد و شهید را عوض کرد؟

آخرین روز های سرد بهمن 96 بود که خبری در فضای رسانه ای کشور پیچید و افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد خبر این بود که یک اتوبوس با سرعت زیاد سه نفر از ماموران ناجارا به شهادت رساند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،آخرین روز های سرد بهمن 96 بود که خبری در فضای رسانه ای کشور پیچید و افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرد.یک اتوبوس متعلق به دراویش گنابادی با سرعت زیاد از روی ماموران نیروی انتظامی رد شد و و سه نفر از ماموران جوان این نهاد به شهادت رسیدند.اما ماجرا از کجا شروع شد؟

شروع ماجرا

دراویش گنابادی از ظهر روز 30 بهمن ماه 96 در اعتراض به دستگیری یکی از اعضای این فرقه به نام نعمت ریاحی مقابل کلانتری ۱۰۲ پاسداران تجمع و تحصن کردند؛ پلیس برای رسیدگی به اعتراض، ماموری را به میان معترضان می فرستد اما دراویش با الفاظی عجیب نیروی انتظامی را مورد تهدید جدی قرار می دهند و اعلام می کنند که "در صورتی که برادرمان را آزاد نکنید با شما برخورد خواهیم کرد دو ساعت هم بیشتر فرصت ندارید" .

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران که آن روز برای سرکشی به این کلانتری رفته بود ملاقاتی را با نمایندگان دراویش ترتیب می دهد و در آن دیدار اعلام می کند که تجمع شما بی مورد است و بنده بعنوان یک مقام مسئول قبلاً به شما اعلام کرده بودم که برنامه ای جهت دستگیری دراویش نداشتیم و فرد مورد نظر شما متهم به سرقت است.

درگیری ها بحرانی می شود

دراویش که از آزادی متهم عضو فرقه خود ناامید شده بودند به کلانتری پاسداران یورش می برند و درگیری شدیدی بین دراویش و پلیس ایجاد می شود. ناگهان خبری بین دراویش می پیچید که آنها را به سمت خیابان گلستان هفتم سوق می دهد؛ شایعه از این قرار بود که پلیس قصد دستگیری قطب حلقه، نورعلی تابنده را دارد.

همین شایعه کافی بود تا دراویش بار دیگر روحیه خشونت ورزانه و رفتار فرقه ای خود درد دفاع از قطب فرقه را نشان دهند و منطقه پاسداران را به منطقه جنگی تبدیل کنند،دراویش گلستان هفتم را بستند و با خبر رسانی به یکدیگر انبوهی از دراویش را به اغتشاش و مقابله به نیروی انتظامی در گلستان هفتم فرا خواندند.

درگیری ها تشدید می شود و دراویش با بهره گیری از انواع سلاح های سرد و دست ساز به ماموران حافظ نظم و امنیت هجوم می برند.

اتوبوس داعشی

منظقه گلستان هفتم پاسدارن لحظه به لحظه ملتهب تر می شود و بحران گسترده تر می شود در این اثنا ناگهان فیلمی به سرعت در فضای مجازی منتشر می شود که محتوای آن این را می گوید که یک اتوبوبس از سمت دراویش با سرعت زیاد به سمت ماموران ناجا هجوم می برد و آنها را زیر می کند،صحنه برای مخاطبان، صحنه ی آشنایی است.

آنها قبل تر هم این حملات را در پاریس و لندن دیده بودند؛گروه تروریستی داعش با همین روش شهروندان بی گناه را به قتل رسانده بود و این بار در ایران ماموران حافظ نظم و امنیت کشور به روش مشابه به شهادت رسیدند.

فیلم پخش شده آنقدر تلخ و خشن بود که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است که همگان در واکنش به این اقدام خواستار اشد مجازات عامل حمله هستند.

کلیپ فوق لحظه وقوع اقدام جنایت کارانه دراویش اغتشاش گر و شهادت ماموران انتظامی را به نمایش کشیده است که این فیلم به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

اما حملات داعش وار دراویش تنها به همین مورد محدود نشد و دراویش داعشی بار دگیر و این بار با یک خودرو سواری به صف ماموران ناجا حمله کردند و چند تن از ماموران را زیر گرفتند.

کلیپ فوق لحظه وقوع اقدام جنایت کارانه دراویش اغتشاش گر و شهادت ماموران انتظامی را به نمایش کشیده است که این فیلم نیز همانند قبل به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

دم خروس هویدا می شود

پلیس پس از این اقدام وحشیانه متهم را بازداشت می کند،نام او محمد ثلاث است؛ دراویش گنابادی که خبر دستگیری راننده ی اتوبوس دستگیر شده را شنیده اند با دستپاچگی خبر کذبی را منتشر می کنند که محمد ثلاث را بعد از ظهر قیمه قیمه کرده اند و برده اند.

اما فعالین رسانه ای دراویش این نکته را از یاد برده بودند که محمد شریفی مقدم؛یکی از همین دراویش ساعت 18:10 دقیقه به صورت زنده ویدئوی را در توییتر بارگذاری می کند و در این ویدئو به صراحت از کشته شدن مامورین ناجا توسط محمد پنجه طلا(نام مستعار محمد ثلاث) نام برده می شود.

دم خروس دراویش آنجا هویدا می شود که محمد شریفی مقدم خبر دستگیریی محمد ثلاث را ساعت 7:29 دقیقه توئیت می کند،یعنی یک ساعت بعد از پخش زنده ویدئو مذکور و جنایت صورت گرفته توسط ثلاث،اما مدعی می شوند که محمد ثلاث را بعد از ظهر دستگیر کرده و برده اند.

همان شب دستگیری،فیلمی از محمد ثلاث در بیمارستان منتشر می شود و او به جنایت صورت گرفته اعتراف می کند و میگوید حالا کاری است که شده! جالب است که ثلاث مجازات عمل شنیع خود را هم می داند.

با دستگیری محمد ثلاث، قوه قضاییه با توجهی به حساسیت ماجرا و جریحه دار شدن افکار عمومی از جنایت صورت گرفته توسط ثلاث،پس از انجام تحقیقات در دادسرای ویژه جنایی تهران و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه‌ نهم دادگاه کیفری یک تهران ارجاع و متهم به همراه وکیل تعیینی خود در جلسه دادگاه حضور یافت.

محمد ثلاث با بیان اینکه عاشق اعدام است و ترسی از اعدام ندارد در دادگاه به اتهامات خود اقرار می کند و آن را کار خدا می داند!

با اقرار وی، دادگاه طی دادنامه‌ مورخ 28 اسفند 96 متهم را از بابت سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص نفس محکوم کرد و فرجام‌خواهی محکوم‌ علیه طی دادنامه‌ مورخ 3 اردیبهشت امسال صادره از شعبه‌ 39 دیوان عالی کشور مردود شناخته شد ورای قطعی صادر شد.

وکیل سیاسی کار

زینب طاهری وکیل محمد ثلاث که قبل تر وکالت افراد بدنامی همچون محمد علی طاهری رئیس عرفان خود ساخته حلقه،احمدرضا جلالی جاسوس موساد و... را برعهده گرفته بود پس از آنکه از فرجام خواهی حکم اعدام محمد ثلالث ناامید شد،با راه انداختن یک موج رسانه ای در فضای مجازی مدعی بی گناهی محمد ثلاث و انکار جنایت از سوی او شد.

این فضا سازی ها در شب گذشته به اوج خود رسید و طاهری در کانال تلگرامی خویش بارها مدعی بی گناهی او! و درخواست اعاده دادرسی و وجود مدارکی دال بر بی گناهی ثلاث شده بود حال اینکه اگر مدارکی وجود داشت باید در جریان جلسات دادگاه های علنی و دفاعیات او صورت میگرفت نه پس از صدور حکم!

این شانتاژ های طاهری سبب شد تا بار دیگر فضای مجازی شاهد عوض کردن جای جلاد و شهید و ظالم و مظلوم شود.

ثلالث جنایتکار که قبلتر مدعی عشق اعدام بود، با نزدیک دیدن مجازات و سپرده شدنش به دست عدالت، به ترس و واهمه افتاد و به ناگاه با انتشار صوتی که از سوی وکیل او صورت گرفت، منکر تمامی اتهامات و اقراری که مطرح کرده بود شده و جنایت خویش را منکر شد!

اما قوه قضاییه تحت تاثییر این فضا سازی ها قرار نگرفته و با توجه به حساسیت افکار عمومی و تقاضای قصاص قاتل از سوی خانواده شهدای ناجا با سرعتی مثال زدنی به پرونده رسیدگی کرد و سرانجام صبح روز 28 خرداد ماه 97 مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص این جانی اجرا شد و وی به سزای اعمال وحشیانه‌اش رسید.

شواهد و قرائن از ادعاهای غیر واقعی و کذب این وکیل، گویای این مسئله است که وی با استفاده از فضای مجازی قصد تحریک و تشویش افکار و اذهان عمومی، دعوت به اغتشاش و مظلوم نمایی کسی که به ادعای خود بارها بر جنایتش اعتراف کرده را دارد؛ ضمن آنکه سابقاً موکلانی با این خط فکری در صدد اخذ منفعت خود از سوی برخی جریانات فرقه ای برای بازار گرمی خودشان استفاده می کنند.

حال باید منتظر ماند که مدعی العموم به فضا سازی ها و سیاسی کاری های این وکیل شانتاژگر که موجبات تردید در قاتل بودن و ایجاد شبهه و تشویش اذهان عمومی را پیرامون این موضوع پدید آورده است چه برخوردی خواهد شد؟ یقیناً تاثیر این فضا سازی ها کمتر از جنایت صورت گرفته توسط ثلاث نخواهد بود.

افکار عمومی در این خصوص نیز خواستار رسیدگی فوری این مسئله از سوی مقامات قضایی است.

306

کد خبر: 956855

وب گردی

وب گردی