آغاز روند اخراج نیروهای کُرد از سوریه

رئیس جمهور ترکیه از آغاز خروج نیروی های یگان مدافع خلق کُرد از شهر منبج در شمال سوریه در چارچوب نقشه راه توافق شده با آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عناصر یگان‌های مدافع خلق کُرد هم اکنون در حال ترک شهر منبج در شمال سوریه هستند.

اردوغان در سخنرانی خود برای طرفدارانش در شهر اردو تاکید کرد اجرای نقشه راه مورد توافق میان آنکارا و واشنگتن در خصوص شهرهای مرزی به صورت تدریجی در حال اجرا شدن است، وی خروج نیروهای کُرد از شهر منبج را که از نظر آنکارا سازمان های تروریستی محسوب می شوند موفقیتی دیپلماتیک ترکیه دانست.

رئیس جمهور ترکیه پیش از در سخنرانی خود در شهر سامسون تأکید کرد نیروهای ترکیه گشت های نظامی خود در شهر منبج را آغاز کرده است. ارتش ترکیه نیز اعلام کرد نظامیان ترکیه و آمریکا گشت های مستقلی را در طول خط واقع میان منطقه عملیاتی درع الفرات که تحت تسلط آنکارا و منبج است را آغاز نموده است.

از سوی دیگر مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت: در این مرحله شاهد اخراج عناصر یگان‌ های مدافع خلق کُرد از شهر منبج و ورود تدریجی نیروهای ترکیه به این شهر خواهیم بود و این اقدام بر اساس نقشه راهی است که میانه آنکارا و واشنگتن در ابتدای شهر ماه جاری امضا گردید.

کد خبر: 956869

وب گردی

وب گردی