اردو‌های جهادی باید با رویکرد تولید و کارآفرینی باشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: جهت گیری اردو‌های جهادی در مناطق محروم باید به سمت اقتصاد، تولید و کارآفرینی باشد اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور مقاومتی باشد، باید رویکرد مردم به تولید باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری بسیج، محمد احسان امیر بیگی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه اظهار داشت: اردوهایی جهادی مقصدش مناطق محروم کشور و موضوعش تلاش برای ساخت و ساز و آبادنی آن مناطق است. اردوهایی که این سال‌ها رونق خاصی به خود گرفته است و کمتر دانشجویی را می‌توانید پیدا کنید که به بهانه این ارود‌ها حداقل یک بار پایش به مناطق محروم کشور باز نشده باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: تابستان امسال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب، کار آفرینی را به مردم این منطقه آموزش خواهد داد.

امیربیگی بیان داشت: بیکاری، درآمد پایین، سطح پایین کیفیت زندگی و نبود زیر ساخت‌های مناسب و... از جمله عوامل مهاجرت روستائیان محسوب می‌شود که این مهاجرت علاوه بر تأثیرات منفی فرهنگی و اجتماعی، پیامدهای منفی اقتصادی در سطح خرد و کلان را نیز به همراه دارد.

وی گفت: کارآفرینی در روستا و خودکفا ساختن روستائیان از طریق آموزش‌های لازم و فراهم ساختن بسترهای مناسب فعالیت کشاورزی و دامپروری و استفاده از تعاونی‌های روستایی می تواند علاوه بر بهبود کیفیت زندگی اهالی روستا از طریق فعالیت‌های عمرانی و بهداشتی باعث ایجاد شرایط مناسب برای آنان شود.اردوهای جهادی می تواند یکی از کلیدی‌ترین راه‌حل‌ها در ریشه کنی بیکاری و رکود اقتصادی مناطق روستایی و کاهش سرعت جریان مهاجرت باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان داشت: فعالیتی که تاکنون اردوهای جهادی انجام داده‌اند در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی در راستای محرومیت زدایی از مناطق هدف و تسریع در روند خدمت گذاری دولت به مناطق محروم بوده است، یک حساب سرانگشتی کافی است تا میزان خدمات ارائه شده توسط این جوانان جهادگر ارزیابی اقتصادی شود.

وی گفت: شناخت قابلیت‌های اقتصادی و بررسی مشکلات و توانمندی‌های اقتصادی مناطق محروم کشور به شکل‌گیری یک اطلس جامع از وضعیت اقتصادی، معیشتی و نیازمندی‌ها و توانمدنی‌های اقتصادی مردم مناطق مختلف می‌انجامد که البته چنین کاری فقط و فقط از فضای جهادی چنین تشکل‌ها و اردوهایی بر خواهد آمد.

امیر بیگی اظهار داشت: با عزم ملی و مدیریت جهادی با افزوده شدن توان تشکل‌های جوان و نسل سومی جهادی می‌توان جهش عظیمی به سمت خودکفایی و ساخت وساز کشور ایجاد کرد. جهشی که مبتنی بر تفکر انقلابی و جهادی و با رویکرد استقلال محور است.

کد خبر: 956939

وب گردی

وب گردی