قاضی‌پور: کارت‌های سوخت احیا شود

نماینده ارومیه در تذکری با انتقاد از جمع آوری کارت‌های سوخت، آن را مانعی برای مصرف مازاد انرژی دانست و گفت: مصرف بی‌رویه انرژی در وزارتخانه‌ها باعث از بین رفتن میلیاردها تومان  سرمایه کشور می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و بعد از قرائت گزارش کمیسیون انرژی درباره نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در تذکری گفت: در این گزارش اشاره‌ای به موضوع جمع‌آوری کارت‌های سوخت نشده است؛ حال اینکه درخواست ما از تهیه چنین گزارشی رسیدگی به این موضوع نیز بود چون دولت غیرقانونی این کار را انجام داده است.

او تاکید کرد: باید کارت‌های سوخت احیا شوند چون وجود آنها مانع مصرف بیشتر سوخت شده و می‌تواند شرایط را کنترل کند. لذا از هیات رییسه می‌خواهیم از کمیسیون انرژی رسیدگی به این موضوع را ابلاغ کند.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه وزارتخانه‌ها الگوی مصرف انرژی را رعایت نمی‌کنند گفت: این موضوع باعث هدررفت میلیاردها تومان هزینه کشور می‌شود آن همه به دلیل سهل انگاری در مصرف انرژی است. نمونه آن روشن بودن لامپ‌های اکثر وزارتخانه‌ها در طول شب است که مصداق اسراف بوده و انرژی را از بین می‌برد.

قاضی پور در پایان خواستار رسیدگی کمیسیون انرژی به مصرف بی‌رویه انرژی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها شد.

مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ این تذکر خواستار بررسی این موارد توسط کمیسیون انرژی شد.

401

کد خبر: 957012

وب گردی

وب گردی