همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید برجسته بازنشسته

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همکاری با آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند را نمی‌خواهیم از دست بدهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد علوم و تحقیقات، دکتر فرهاد رهبر در جلسه شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات که با حضور اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده‌های این واحد در محل دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی برگزار شد، با تاکید بر اهتمام مسئولان دانشگاه نسبت به تکریم اساتید، گفت: آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند را نمی‌خواهیم از دست بدهیم، بلکه برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا همکاری خود را به عنوان استاد وابسته با واحد علوم و تحقیقات ادامه دهند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز به بازنگری جدی در آئین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، گفت: بخش قابل توجهی از امتیازهای مربوط به ارتقای اعضای هیات علمی به مقالات وابسته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می‌رود برای معیارهای جدید و روش‌های دیگری که می‌توان از طریق آنها برای ارتقای اعضای هیات علمی امتیازآوری کنیم، تدبیر صورت گیرد.

دکتر فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های امتیازآوری برای ارتقای اعضای هیات علمی، به خصوص در رشته‌های علوم انسانی، دنبال کردن کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است، اما متاسفانه برای صاحب کرسی شدن اساتید برنامه‌ریزی صورت نگرفته است. همچنین تولید کتاب می‌تواند محتوای آموزشی را متحول کند و همچنین برای ارتقای اعضای هیات علمی امتیازآور باشد.

وی همچنین بر اتخاذ سیاست‌های تشویقی و انگیزشی ویژه ارکان مختلف دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود براساس آئین‌نامه‌های موجود در خصوص رکود علمی اعضای هیات علمی، اطلاع‌رسانی لازم به مشمولین این موضوع صورت گیرد تا اعضای هیات علمی برای رسیدن به حد استانداردهای موجود در آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها ترغیب شوند.

دکتر فرهاد رهبر در نشست شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات همچنین نسبت به محورهایی نظیر تلاش برای ایجاد مجله‌های معتبر در نمایه‌های بین‌المللی و همچنین ثروت‌آفرینی از تولیدات علمی تاکید کرد.

کد خبر: 957016

وب گردی

وب گردی