واعظی: کار گروهی ایران تقویت شود، یک امتیاز می‌گیریم/ 70 درصد مالکیت توپ برای اسپانیا خواهد بود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: پتانسیل فوتبال ما بسیار بالا است و این توانایی در بازی های بزرگ، نمود بیشتری دارد.

مهدی واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد دیدار فردا (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی 2018 اظهار داشت: بازی بسیار سختی پیش روی تیم ملی ایران است. البته اگر از بیرون به بازی نگاه کنیم، تنها دشواری می بینیم ولی بازیکنان مستعد ایرانی می توانند هر تفاوتی را رقم بزنند. پتانسیل فوتبال ما بسیار بالا است و این توانایی در بازی های بزرگ، نمود بیشتری دارد.

وی با اشاره به عملکرد خوب علیرضا بیرانوند در دیدار نخست مقابل مراکش گفت: عملکرد بیرانوند را بسیار خوب ارزیابی می کنم. او بسیار بدون استرس و کم اشتباه بود و هماهنگی خیلی خوبی با خط دفاع داشت.

دروازه بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه بیرانوند در تیم باشگاهی خود اشتباهات زیادی داشت اما در جام جهانی متفاوت ظاهر شد، تصریح کرد: این تفاوت چند عامل عمده دارد که مهمترینش انگیزه بازی در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیاست. در حال حاضر تمام تمرکز بیرانوند روی جام جهانی است و تمرینات منظمی را دنبال می کند. همچنین فشار لیگ برتر و لیگ قهرمانان از روی دوش او برداشته شده که قطعا روی عملکردش تأثیر زیادی دارد.

واعظی در خصوص اینکه برخی معتقدند ایران مقابل اسپانیا کیسه گل می شود، خاطرنشان کرد: اسپانیا یک تیم فردمحور نیست و کاملا «تیم وُرک» کار می کند. آنها کاملا منسجم هستند و تاکتیک منظمی را دنبال می کنند. اگر ما کار گروهی خود را تقویت کنیم و کم اشتباه ظاهر شویم، کسب یک امتیاز دور از دسترس نیست. به طور حتم بیش از 70 درصد مالکیت توپ در اختیار اسپانیا خواهد بود اما این تیم در بازی با پرتغال، فشار زیادی را روی خط دفاع تحمل نکرد و شاید بتوانیم روی ضد حمله ها و تک موقعیت ها به گل هم برسیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به غیبت روزبه چشمی و تأثیر این اتفاق بر بازی ملی پوشان ایران گفت: نبود چشمی احتمالا بحث روانی ایجاد می کند وگرنه او بازیکنی با تجربه ملی بالا نیست که بخواهد عملکرد فنی ایران را تحت تأثیر قرار دهد اما نکته مهم این است که این اتفاق در مرکز خط دفاع ایران است که نقطه بسیار حساسی به شمار می رود، رخ داد و تغییر و تحولات در این خط، معمولا جواب نمی دهد اما امیدوارم ملی پوشان، تمرکز خود را مثل بازی اول حفظ کنند.

604

کد خبر: 957020

وب گردی

وب گردی