اتراچالی: هدفمان گرفتن مدال طلا در مسابقات آسیایی جاکارتا است

کاپیتان تیم‌ ‌ملی کبدی ایران گفت: ما قابلیت کسب مدال طلا را داریم و امیدوارم در بازی‌های آسیایی جاکارتا بتوانیم دقایق آخر بازی فینال را کنترل کنیم و مدال طلا را از چنگ هندی‌ها در آوریم.

به گزارش ایسکانیوز، فاضل اتراچالی، ملی‌پوش 26 ساله کبدی ایران در مورد دیدارهای تدارکاتی دبی و هند قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: هر بازی تدارکاتی به اندازه دو ماه اردوی تدارکاتی به تیم‌ ‌ملی کمک می‌کند. ما هر چقدر تمرین کنیم و در اردو باشیم ولی سابقه حضور در دیدارهای تدارکاتی را نداشته باشیم نقاط قوت و ضعف خود را نخواهیم شناخت. شرایط در مسابقه بسیار متفاوت است. در اردو به هم تیمی‌های خود عادت می کنیم و دیگر نمی توانیم ضعف و قوت خود را در مقابل حریفان بشناسیم. بعد از بازی دوستانه است که متوجه می شویم در دفاع و حمله در چه سطحی قرار داریم.

وی در مورد مقام سوم مشترکی که در قهرمانی آسیا به دست آمد، گفت‌: دیگر آن نتیجه‌ تکرار نخواهد شد. آن موقع سرمربی هندی داشتیم، اما اکنون بهترین مربی را در کنار خود داریم. کبدی ورزشی تیمی است و هر کسی نمی‌تواند برای خودش بازی کند. برای رشته‌های تیمی باید برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و همه بازیکنان باید با هم هماهنگ باشند. متاسفانه با حضور مربی هندی این شرایط برای ما فراهم نبود. آن مربی برنامه خوبی نداشت و با آن شرایط بازی مقابل پاکستان را واگذار کردیم.

لژیونر کبدی ایران در ادامه‌ افزود: به جز مسابقات قهرمانی آسیا که به مقام سوم مشترک رسیدیم و به فینال نرسیدیم، در ادوار گذشته همیشه در فینال مقابل هند بازی کردیم. در فینال مسابقات جهانی یا بازی‌های آسیایی همیشه 70 درصد بازی را از هند جلو بودیم. اینها نشان می‌دهد که ما می‌توانیم هند را بگیریم. تنها ضعف ما در کنترل چند ‌دقیقه آخر بازی بود. امیدوارم که در بازی‌های آسیایی جاکارتا بتوانیم دقایق آخر بازی را کنترل کنیم و مدال طلا را از چنگ هندی‌ها در آوریم. ما قابلیت کسب مدال طلا را داریم.

اتراچالی در خصوص کم و کاستی‌های موجود در اردوی تیم‌ ‌ملی کبدی، خاطر نشان کرد: کم و کاستی ها همیشه وجود دارد و همیشه انتظار بازیکنان رفع آنها است. ما سربازیم و با وجود کم و کاستی‌ها تنها کار خود را انجام می‌دهیم. همیشه تلاش کرده‌ایم بهترین نتیجه‌ برای تیم‌ ‌ملی رقم بزنیم. اکنون با عوض شدن رییس فدراسیون شرایط نسبت به قبل بهتر شده است. امیدوارم که در این مدت باقی‌ مانده تا بازی‌های آسیایی شرایط خوب برقرار باشد تا با یک روحیه 100 درصدی عازم جاکارتا شویم.

کاپیتان تیم‌ ‌ملی کبدی در پاسخ به این سوال که آیا فضای تمرین در سالن تکواندو کوچک نیست، گفت‌: کوچک است. تشک تکواندو هم سه سانتی متر است در حالی که تشک کبدی پنج سانتیمتری است، اما امکانات ما بیش از این نیست. ما سالن دیگری برای تمرین نداریم. در شهرهای دیگر هم که سالن باشد باز مشکلات دیگری خواهیم داشت. در مجموعه ورزشی انقلاب سالن بدنسازی و خوابگاه در اختیار داریم، ولی فضا برای تمرین کوچک است. فکر نکنم امکانات بهتری در ایران داشته باشیم.

فاضل اتراچالی، بازیکن 26 ساله تیم‌ ‌ملی کبدی است که دو دوره در بازی‌های آسیایی (گوانگجو و اینچئون) تیم‌ ‌ملی را همراهی کرده است. او چهار سال است که برای تیم‌های باشگاهی هندی بازی می‌کند و در یک دوره با تیم باشگاهی خود به عنوان قهرمانی رسیده است. او همیشه در پروکبدی جزو پنج بازیکن گران بوده است.

601

کد خبر: 957025

وب گردی

وب گردی