میراث فرهنگی برای جلوگیری از آتش سوزی در مناطق تاریخی چاره ای بیندیشد

فرماندار همدان گفت: سازمان میراث فرهنگی استان باید برای جلوگیری از آتش سوزی در مناطق تاریخی چاره ای بیندیشد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، ظهر امروز سه شنبه 29 خرداد ماه تپه هگمتانه در استان همدان مورد حریق قرار گرفت که طبق گفته مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی استان این آتش سوزی با حضور به موقع ۱۰ آتش نشان خاموش شد.

تپه باستانی هگمتانه در مرکز شهر همدان واقع است و از مکانهای دیدنی و تاریخی همدان به شمار می رود. بسیاری از باستان شناسان “تپه هگمتانه” را وسیع ترین تپه باستانی ایران دانسته و آن را بقایای ابنیه کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن می دانند.

علی تعالی فرماندار همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: پوشش خشک گیاهی و علف‌های هرز باعث این آتش سوزی در هگمتانه شد.

وی با بیان این که سازمان میراث فرهنگی استان باید برای جلوگیری از این گونه آتش سوزی ها چاره ای بیندیشد، گفت: باید این منطقه ساماندهی شود تا گیاهان خشک در درجه حرارت بالا موجب ایجاد آتش سوزی نشود.

فرماندار همدان تاکید کرد: ساماندهی که باید در این منطقه صورت پذیرد انجام نمی شود اما در گذشته چینش و جمع آوری علف های هرز در دست اجرا بود و این نوع اتفاقات نمی افتاد.

تعالی با بیان این که آتش سوزی در تپه مهار شده است، گفت: به دلیل نبود تاسیسات در این منطقه این آتش سوزی هیچ خسارتی در پی نداشته است.

وی با بیان این که شاهد این گونه آتش سوزی ها به صورت محدود در گذشته بودیم، گفت: در سال جاری شاهد بارش های بسیار خوبی در منطقه بودیم که موجب رشد علف های هرز بسیار زیاد به صورت متراکم شد.

فرماندار همدان تاکید کرد: برای جلوگیری از این نوع اتفاقات در این گونه مناطق میراث فرهنگی باید بیشتر تلاش کند.

تعالی در پیشنهاد به سازمان میراث فرهنگی استان گفت: همانطور که کشاورزان برای علف های هرز سم مخصوصی در فصل های خاص دارند و به این علف ها تزریق می کنند این فعالیت باید در این گونه مناطق هم صورت پذیرد یا زمانی که این علف ها رویش پیدا کردند می توان از دستگاه های جمع آوری علف ها استفاده کرد.

وی افزود: دستگاه های درو گندم و یونجه هم وجود دارد که می توان از آنها برای جمع آوری علف های هرز استفاده کرد تا از آتش سوزی در این منطقه جلوگیری شود.

901/900

کد خبر: 957080

وب گردی

وب گردی