شاهوردی:  کتابم در سکوت خبری منتشر شد

نویسنده کتاب «آناهیتا و شاهزاده پارسی»، با بیان اینکه کتابم در سکوت خبری منتشر شد، گفت: متاسفانه آثار نویسندگان بسیاری، با ضعف تبلیغات  ناشناس باقی مانده اند.

مهوش شاهوردی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره ضعف تبلیغ کتاب ها در بازار نشر، اظهار کرد: متاسفانه تعداد نویسندگان انگشت شماری، آثار خوبی تالیف کرده اند که با ضعف تبلیغات ناشناس باقی مانده اند در حالی که آثار مطرح سایر کشورها چه در سطح داخلی و بین المللی به سایر جهانیان توسط کانال های مختلف معرفی می شوند به طوریکه شاید نام نویسندگان سایر کشورها و آثارشان را بهتر از نویسندگان خودمان می شناسم.

وی افزود: مولفین ما به دلیل محدودیت در معرفی یا استقبال کم از تازه های نشر چندان شناخته شده نیستند و مخاطبان کمتر با این قشر آشنا هستند.

این نویسنده درباره دلایل این معضل بیان کرد: در معرفی یک اثر به مخاطبان عوامل زیادی دخالت دارند و نویسنده به تنهایی قادر به معرفی کتابش نیست به طور مثال برای معرفی آخرین کتابم با عنوان «آناهیتا و شاهزاده پارسی» بارها تلاش کردم که از طریق تلویزیون و سایر رسانه ها کتابم را تبلیغ کنم اما تاکنون از فیلتر رسانه ملی نتوانستم عبور کنم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه تلویزیون اطلاع رسانی است خاطرنشان کرد: تبلیغات در معرفی کتاب و جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است البته از اهم و مهم این رسانه در انتخاب آثار بی اطلاع هستم.

این نویسنده درباره تازه ترین اثرش با عنوان «دختری در عمارت» اظهار کرد: این کتاب یک درام خانوادگی و عاشقانه است که در روزگار خان سالاری، حکومت رضاشاه، روایت می شود. البته نوع نگارش داستان مدرن است و از المان ها و عناصر داستانی جذابی در نگارش آن بهره برده ام که مخاطب را در پایان داستان شگفت زده می کند.

وی با بیان اینکه این کتاب از زبان دانای کل روایت می شود، افزود: قبل از نگارش این رمان طرح کلی برای رمان نوشتم اما بعد از شروع کار، هر یک از شخصیت ها با کمال ناباوری داستان را به سمت و سویی که خودشان می خواستند پیش بردند.

نویسنده کتاب «اسطوره های ایران زمین»، گفت: روند نگارش یک رمان گاهی اوقات نویسنده را به بن بست ها و مسیرهای ناشناخته ای می برد که در عین جذابیت به گونه ای تمام فضای روحی نویسنده را اشغال می کند.

شاهوردی اضافه کرد: در ابتدا تصمیم داشتم پیرنگ این رمان را به صورت یک سریال بنویسم اما قابلیت های قصه به گونه ای بود که ابتدا آنرا در قالب رمان نوشتم تا در آینده به عنوان سریال مورد استقبال قرار گیرد.

وی درباره قابلیت آثارادبی برای اقتباس سینمایی، گفت: اوضاع چاپ و نشر خوب نیست و نوشتن درآمد مالی چندانی برای مولف به همراه ندارد زیرا سطح مطالعه مردم بسیار پایین است و از آثار داخلی حمایت نمی کنند.

شاهوردی با تاکید بر اینکه به مردم برای نخریدن کتاب حق می دهم، گفت: بازار نشر مملو از آثار ترجمه ای با عناوین و مترجمان گوناگون است و به عنوان یک نویسنده ترجیح می دهم کتابهای ارزشمند را بخوانم.

نویسنده رمان «آناهیتا و شاهزاده پارسی» خاطرنشان کرد: ای کاش بازار نشر کشور بیش از اهمیت به مقوله ترجمه به مولفین توجه می کرد تا شاهد رشد افسارگسیخته این آثار در کتابفروشی ها نبودیم که برخی اوقات از چاپ بیستم نیز فراتر می رود.

502

کد خبر: 957113

وب گردی

وب گردی