کنعانی مقدم: احزاب زینت مجالس دولتی هستند

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی در خصوص همکاری احزاب در دولت روحانی اظهار داشت: احزاب زینت المجالس جلساتی هستند که قاعدتا در ساختار سیاسی دولت شکل می گیرند.

حسین کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که دولت روحانی تا چه اندازه توانسته تعامل خوبی را با احزاب مختلف داشته باشد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: دولت سعی کرد از طریق وزارت کشور و شخص وزیر تعاملات خودش را با احزاب در چارچوب قوانین خانه احزاب شکل بدهد.

وی با بیان اینکه توقع احزاب از دولت این است که بتوانند در تصمیم سازی عرصه های سیاسی، اقتصادی و بین المللی از توان آن ها استفاده شود افزود: دولت باید نگاه خود در خصوص احزاب را بازنگری کند، بطوریکه نباید این گونه باشد که فقط یک طیف خاصی از احزاب مورد مشورت قرار بگیرد و باید رییس جمهور از همه جریانات حزبی در مسایل جاری کشور مشورت کند.

کنعانی مقدم در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر همه احزاب باید بتوانند در مسائل کشور سهیم باشند و صرف اینکه احزابی گرایش به اصلاح طلب و یا کارگزاران است نباشد؛ چرا که تفکرات سیاسی طیف های سیاسی برگرفته از تجارب و نگاه های بیرونی است و اگر نگاه حزب های همسو با دولت همگن باشد عملا نمی توان پیشرفتی را در حوزه اجرایی کشور دید.

این کارشناس سیاسی با انتقاد از اینکه هنوز چنین اتفاقی از سوی مجموعه دولت واقع نشده و نگاه دولت در این خصوص همچنان خنثی است اذعان کرد: اینکه هنوز این روند تغییر نگاه نسبت به احزاب ملموس نشده است یکی از اشکالات است چرا که احزاب زینت المجالس جلساتی هستند که قاعدتاً در ساختار سیاسی دولت شکل می گیرند و تنها این تفکر عمدتاً نمایانگر این است که احزاب هیچ گونه تاثیری بر تصمیم سازی و یا اراده سیاسی کشور جز در زمان انتخابات ندارند.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت: شعار همکاری و همراهی با احزاب در دولت داده شد ،اما آن چیزی که اتفاق افتاد مطلوب احزاب نیست.

وی در خصوص جناحی عمل کردن دولت ابراز کرد: قاعده این است که دولت ها باید فراجناحی عمل کنند ممکن است در فرآیند سیاسی از درون یک جناح خاص دولت شکل بگیرد، اما وقتی که رای وزرا از مجلس گرفته می شود خواه ناخواه همه سلایق ها و گروه ها در دولت حضور دارند و دیگر برای یک جناح نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی ایران است.

کنعانی مقدم در پایان اظهار داشت: توقع این است که از توانمندی هایی که گروه ها و جریان های مختلف دارند و یا حتی از پتانسیل آن هایی که در انتخابات رای نیاوردند در حل معضلات کشور استفاده شود.

303

کد خبر: 957125

وب گردی

وب گردی