کشاورزی از مهم‌ترین مسائل کمک به رونق اقتصادی است

استاندار سمنان گغت: کشاورزی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به رونق اقتصادی می‌تواند کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاووشی بعدازظهر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان سمنان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سمنان، ضمن بیان اینکه خشک‌سالی امروز مخاطرات بسیاری را برای کشاورزی ایجاد کرده که عبور از آن در سایه تدابیر اساسی امکان‌پذیر است، تأکید داشت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اولویت استان است که امیدواریم مدنظر مسئولان و بهره‌برداران قرار گیرد.

وی بابیان اینکه میزان اجرای طرح‌های آبیاری مدرن می‌بایست ارتقا یابد، افزود: کشاورزی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به رونق اقتصادی می‌تواند کمک کند و در این راستا دولت از سیاست‌های حمایتی خوبی برای کشاورزان رونمایی کرده است.

رونق کشاورزی استقلال اقتصادی را به دنبال دارد

استاندار سمنان به اعطای تسهیلات روستایی و عشایر برای اشتغال‌زایی در بخش‌هایی مانند کشاورزی و دامداری اشاره کرد و گفت: رونق تولید در بخش کشاورزی می‌تواند سهم عمده‌ای در اشتغال‌زایی داشته باشد.

چاووشی همچنین گفت: اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان و عشایر در استان سمنان اهدافی را دنبال می‌کند که رونق تولید و اشتغال، رقابت پذیری در عرصه کشاورزی و دام‌پروری، ارتقای صادرات غیرنفتی و ... در زمره این اهداف محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه رونق‌بخش کشاورزی زمینه را برای حفظ استقلال اقتصادی کشور فراهم می‌کند، افزود: رونق‌بخش کشاورزی بستر لازم برای تقویت جاذبه‌های گردشگری در استان سمنان را نیز فراهم می‌کند که در سایه آن می‌توان همسو با سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد کرد.

در این مراسم ۶۴ کشاورز مورد تقدیر قرار گرفتند.

901

کد خبر: 957164

وب گردی

وب گردی