اختلاف‌ آمریکا و متحدانش وحدت رویه ناتو را با خطر مواجه می‌کند

دبیرکل ناتو در اظهار نظری تاکید کرد که وجود اختلاف‌های عمده بین آمریکا و متحدانش در ناتو از قبیل «توافق هسته‌ای با ایران» اتحاد این سازمان را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به وجود اختلاف‌های اساسی بین آمریکا و اعضای این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت که این موارد وحدت رویه این سازمان را تهدید می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو در یادداشتی که در روزنامه انگلیسی گاردینانتشار یافته است، اظهار داشت: «در سطوح سیاسی، اختلاف‌های واقعی بین آمریکا و دیگر متحدان درباره مواردی چون امور تجاری، وضعیت اقلیمی و توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد. این اختلاف‌ها واقعی است و یک شبه رفع نمی‌شوند. هیچ کجا نوشته نشده که پیمان آتلانتیک شمالی برای همیشه رونق و پویائی دارد.»

بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو تاکید کرد متحدان باید درک کنند که این سازمان امنیت خود را تضمین کرده و برای حفاظت از اتحاد باید تلاش کند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با هدف دفاع جمعی پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون بیست و نه عضو دارد. کشورهای امضا کننده این پیمان توافق کرده‌اند حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو در اروپا یا آمریکای شمالی را به عنوان حمله به تمامی کشورهای عضو تلقی کنند و به مقابله آن برخیزند.

منبع: فارس

۳۰۴

کد خبر: 957174

وب گردی

وب گردی