مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مجلس پیگیری می شود

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در مجلس پیگیری شده و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تمام جلساتی را که با مسئولان مربوطه داشته به این موضوع پرداخته است، همینطور با مسئولان سازمان برنامه و بودجه درباره این موضوع گفتگو کردیم.

فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان فرهنگی و اعتراض آنان مقابل وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در مجلس پیگیری شده است.

وی گفت: شکل و روند پرداخت مطالبات فرهنگیان از سوی دولت توسط مجلس پیگیری می شود، این مطالبات حق فرهنگیان است که در قانون سازمان برنامه و بودجه سالانه مبالغ پرداختی برای این موضوع دیده شده و در واقع کسری اعتبارات وجود ندارد که بخواهیم برای این موضوع توجیه بیاوریم.


عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت مطالبات آموزش و پرورش یا بازنشستگان فرهنگی در طی چند سال گذشته تا به امروز با مشکلات زیادی روبه رو بوده است، زمانی که مطالبات فرهنگیان پرداخت نمی شود سبب یک اعتراض اجتماعی از سوی بازنشستگان فرهنگی می شود و سازمان برنامه و بودجه تازه می خواهد برای حل این موضوع فکر کند.


فلاحتی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی براینکه چرا باید موضوع به جایی برسد که شخصیت و کرامت بازنشستگان فرهنگی خدشه دار شود گفت: شیوه مدیریتی غلط در سازمان برنامه و بودجه دلیل اصلی بوجود آمدن چنین موضوعی است پیش از آنکه وزیر آموزش و پرورش پاسخگوی این موضوع باشد رئیس سازمان برنامه و بودجه باید درباره پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان فرهنگی بعد از 10 ماه پاسخگو باشد.

706

کد خبر: 957189

وب گردی

وب گردی