مباحث آموزشی باید صنعت محور و ثروت آفرین باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: مقالات دانشگاه آزاد اسلامی باید به سوی رفع نیازهای کشور باشد، همچنین رشته های دانشگاهی نیز باید در همین راستا گام بردارند. لازم به ذکر است رشته های جدید نیز باید بر اساس نیاز استان ها در نظر گرفته شده باشند تا بتوانند تغییرات مثبتی ایجاد کنند، رویکرد ما نیز باید نسبت به بحث های آموزشی، بر اساس صنعت محوری و ثروت آفرینی باشد.

دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه کیفی گرایی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر از دورانی که کمیت ارزش بیشتری داشت عبور کرده ایم و بیشتر به مباحث کیفی می پردازیم تا دانشجویانی که برای آموزش به ما سپرده شده اند در آینده بتوانند به خوبی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همچنین پژوهش های ما باید مساله محور باشد، همچنین پایان نامه های مقطع ارشد و دکتری نیز باید به گونه ای باشند که بتوانند بخشی از مشکلات جامعه، شهر و استان مربوطه را رفع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: مقالات دانشگاه آزاد اسلامی باید به سوی رفع نیازهای کشور باشد، همچنین رشته های دانشگاهی نیز باید در همین راستا گام بردارند. لازم به ذکر است رشته های جدید نیز باید بر اساس نیاز استان ها در نظر گرفته شده باشند تا بتوانند تغییرات مثبتی ایجاد کنند، رویکرد ما نیز باید نسبت به بحث های آموزشی، بر اساس صنعت محوری و ثروت آفرینی باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که به تمامی مواردی که پیش تر به آن اشاره شد بیشتر توجه شود، قطعا دانشگاه دیگر آموزش محور نخواهد بود. به اعتقاد من اساتید دانشگاه ها نباید تنها به مبحث آموزش بسنده کنند بلکه می توانند به گونه ای عمل کنند که دانشگاه محلی برای رفع نیازهای کشور، موانع موجود در تولید، صنعت و اشتغال باشد، در همین راستا دانشگاه ها به خوبی می توانند در وضعیت کنونی جامعه راهگشا باشند تا از رکود خارج شویم.

دکتر جوانپور بیان کرد: از جمله نقاط ضعف ما می توان به تعدد مراکز دانشگاهی در استان اشاره کرد، این واحدها با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند به طوری که تعدادی از این واحدها، در فاصله 2 تا 5 کیلومتری یکدیگر هستند. نزدیکی این واحدها منجر به کمبود دانشجو شده است، در چنین شرایطی نسبت کارکنان به دانشجویان بیشتر می شود، ما باید تمامی تلاش خود را داشته باشیم که بتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم. خوشبختانه در همین راستا در سازمان مرکزی تدابیری در نظر گرفته شده است که بازخرید و بازرسی قبل از موعد تسهیل شود، در چنین شرایطی دانشگاه ها می توانند با سبک بالی به فعالیت بپردازند.

وی در پایان در زمینه تجمیع واحدهای دانشگاهی تاکید کرد: به اعتقاد من تجمیع واحدها می تواند به افزایش کیفیت دروس و مطالب آموزشی بیفزاید، معاونت پزشکی استان ما در تلاش است که رشته های پزشکی کل استان تجمیع شود، در چنین شرایطی با تبادل استاد و دانشجو قطعا کیفیت دانشگاه در رشته های پزشکی بالاتر خواهد رفت.

201

کد خبر: 957199

وب گردی

وب گردی