سیاسی کاری واشنگتن و فرصت شناسی  مسکو

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ارائه انتقاد از عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایالات متحده از این نهاد خارج خواهد شد؛ این در حالی است که نماینده روسیه از اشتیاق مسکو برای افزایش و ادامه همکاری موثر خود را با شورای حقوق بشر برای مذاکرات برابر و همکاری در امور بشردوستانه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اظهار انتقاد از عملکرد شورای حقوق این سازمان و در ادامه سیاست های دفاعی در مورد اسرائیل اعلام کرد که از این شورا خارج خواهد شد.

هیلی گفت که این شورا به ویژه پیشداوری‌های زیادی علیه اسرائیل دارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن حمله به روسیه، چین و کوبا به دلیل «مانع تراشی در برابر اصلاحات ایالات متحده» در شورای حقوق بشر از کشورهایی که با ارزش‌های آمریکا همسو هستند و این کشور را به ماندن در شورا تشویق می‌کنند، اما گام عملی در حمایت از آن بر نمی‌دارند، انتقاد کرد.

ایالات متحده آمریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بارها از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به ویژه به دلیل صدور قطعنامه‌هایی در محکومیت اسرائیل انتقاد کرده بود.

این در حالی است که " فدور استرژیژوفسکی " معاون اول دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه همکاری موثر خود را با شورای حقوق بشر برای مذاکرات برابر و همکاری در امور بشردوستانه ادامه خواهد داد. به همین منظور این کشور کاندیداتوری خود را برای عضویت در شورای حقوق بشر در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ اعلام کرده است.

این دیپلمات روس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات آمریکا برای متهم کردن شورای حقوق بشر سازمان ملل، یک سیاسی کاری ناشی از نگاه "خودخواهانه و منفعت طلبانه" است.

وی ادامه داد: ظاهرا آمریکا می‌خواهد این شورا را به ابزاری برای تامین منافع خود تبدیل و کشورهای غیرهمسو با خود را مجازات کند. بر همین اساس واشنگتن دیگر کشورهای جهان را به سیاسی کاری در شورا و ناکامی در پیشبرد اهداف متهم می‌کند.

وی افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل یک سازمان بین‌المللی کلیدی برای همکاری در امور حقوق بشری است که بر اساس اصول بی‌طرفی و همکاری کار می‌کند.

کد خبر: 957204

وب گردی

وب گردی