امضای تفاهم‌نامه احداث یک مرکز تفکیک و ۲ ایستگاه تقویت فشار گاز در استان فارس

تفاهم‌نامه احداث ۲ ایستگاه تقویت فشار گاز میدان‌های هما و وراوی و مرکز تفکیک میدان تابناک در جنوب استان فارس به منظور تثبیت خوراک پالایشگاه پارسیان امضاء شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی، مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آیین امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به ضرورت تداوم تولید و بازیافت گاز از ۲ میدان هما و وراوی اظهار کرد: پروژه احداث ایستگاه تقویت فشار گاز میدان وراوی به‌منظور تداوم تولید گاز به میزان ۷ تا ۹ میلیون متر مکعب در روز به مدت هشت سال و بازیافت گاز مخزن و همچنین احداث ایستگاه تقویت فشار گاز میدان هما با هدف حفظ سطح تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون مترمکعب گاز برای ۱۲ سال و افزایش ضریب بازیافت گاز مخزن، پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، در دستور کار شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار گرفت.

او افزود: احداث مرکز تفکیک گاز میدان تابناک برای جداسازی آب و افزایش کیفیت خوراک ورودی به پالایشگاه پارسیان با ظرفیت ۳۶ میلیون متر مکعب در روز برنامه‌ریزی شده است.

ناجی سعدونی، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نفت‌وگاز پرشیا نیز در این جلسه با اشاره به مذاکرات و همکاری نزدیک با شرکت ملی نفت ایران در یک سال اخیر افزود: با شناخت و تعامل سازنده‌ای که با مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی وجود دارد، امیدواریم روند اجرایی تفاهم‌نامه تسریع شود و زودتر وارد مرحله اجرایی پروژه‌ها شویم.

بر اساس این گزارش، مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه ۱۵ ماه است که با ابلاغ کتبی آن، مراحل اجرای انتخاب مشاور، تعیین بسته سرمایه‌گذاری و تهیه اسناد مهندسی پایه و FEED برای میدان‌های ذکر شده، اجرا می‌شود.

402

کد خبر: 957276

وب گردی

وب گردی