تبدیل بافت فرهنگی  مرکز تهران به پردیس فرهنگی رودکی

با همکاری شهرداری منطقه 11، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی 35  کیلومتر از اراضی محلات مرکزی شهر تهران واقع در منطقه 11 به پردیس فرهنگی رودکی تبدیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام این خبر در ارتباط با محدوده این پردیس گفت: پردیس فرهنگی رودکی شامل یک محدوده فرهنگی در منطقه 11 است که از شمال به خیابان انقلاب از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر(عج) محدود می شود.

آبادیان همچنین در ارتباط با پردیس فرهنگی رودکی افزود: پیاده راه و گذر فرهنگی استاد شهریار که مجموعه تئاتر شهر را به تالار رودکی مرتبط می سازد؛ هسته مرکزی این پردیس راتشکیل می دهد که با محوریت این گذر برای سایر محورهای همجوار هویت فرهنگی و هنری تعریف خواهد شد.

او در ارتباط با مطالعات انجام شده پیرامون این پروژه گفت: تسهیل گری،گفت و گو و جلب رضایت شهروندان ساکن در حوزه بلافصل پروژه به زودی از طریق راه اندازی دفتر تسهیل گری و از سوی منطقه 11 آغاز می شود که نتایج مطالعات ترافیکی و تسهیل گری در شکل بخشیدن به پردیس فرهنگی رودکی تاثیر گذار خواهد بود.

شهردار منطقه 11 همچنین ادامه داد: در اجرای این طرح جداره های ساختمان های تاریخی و ارزشمند واقع در محدوده طرح پیرایش می شود که در همین راستا پیرایش جداره ساختمان تاریخی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به زودی آغاز خواهد شد.

700

کد خبر: 957324

وب گردی

وب گردی