ولایتی: وضعیت رزمندگان یمنی پیروز مندانه است

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: وضعیت رزمندگان پیروزمندانه است و ما هر روز شاهد پیشرفت بیشتر آنها هستیم. نقش حوثی‌ها و ارتش مقاوم یمن بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه مراسم بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایسکانیوز مبنی بر آخرین تحولات یمن گفت: وضعیت رزمندگان پیروزمندانه است و ما هر روز شاهد پیشرفت بیشتر آنها هستیم. نقش حوثی‌ها و ارتش مقاوم یمن بسیار تاثیرگذار بوده است.

دکتر ولایتی ادامه داد: بعد از سه سال بمباران امروز نیروهای مدافع یمن قوی‌تر شده اند و سعودی‌ها و اماراتی‌ها با دادن تلفات زیاد به ناچار عقب نشینی خواهند کرد چرا که با ماندن خسارت‌های بیشتری می‌بینند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره تضمین های اروپا در قبال حیات برجام اظهار کرد: ایران شرایطش را اعلام کرده است و به کمتر از آن هم رضایت نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: اروپا موظف است به تکلیف خود عمل کند و آمریکا را وادار کند تا دست از خرابکاری بردارد.

دکتر ولایتی درباره وضعیت عراق پس از برگزاری انتخابات در این کشور گفت: خوشحال هستیم انتخابات عراق بدون مشکل و در امنیت کامل برگزار شد و امیدواریم هر چه زودتر منتخبین مردم عراق مجلس جدید را تشکیل دهند.

وی در پایان در مورد آخرین وضعیت سوریه خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها خود به وجود آوردنده داعش و النصره در سوریه هستند و حالا به میدان آمده و شرق فرات را اشغال کرده‌اند بدانند برای آمریکا، سوریه و شرق فرات ویتنام دیگری خواهد بود.

302

کد خبر: 957365

وب گردی

وب گردی