استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزرش گروه استان های ایسکانیوز، دیدار استاندار همدان با وزیر امور خارجه در راستای برگزاری رویداد همدان 2018، تشکیل جلسه شورای تامین استانداری برای بررسی ابعاد رخداد ایرانشهر، موضوع بحث کشت دور دوم مازندران، موضوع شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.


تشکیل جلسه شورای تامین استانداری برای بررسی ابعاد رخداد ایرانشهر

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در پی تجاوز به عنفی که از سوی بزهکاران ایرانشهر اتفاق افتاده یک نفر شاکی به دادسرا مراجعه کرده و بلافاصله پس از تشکیل جلسه ای طی 4 تا 5 ساعت نفر اول دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: پس از شاکی اول، دو نفر دیگر به دستگاه قضایی شکایت کردند که می توان گفت این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به این که این موضوع چهار مجرم داشته، تصریح کرد: از چهار نفر مجرم یک نفر دستگیر و سه نفر متواری هستند که برای دستگیری سه نفر دیگر پیگیری های لازم در دست اجرا است.

وی گفت: تاکنون دو جلسه برای بررسی این اتفاق در شورای تامین شهرستان برگزار شده است.

yon.ir/N7LmU

هیجان جهانی شدن در همدان

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به این که امسال همدان میزبان دو رویداد با اهمیت بین المللی در حوزه گردشگری است و این استان به نمایندگی از کشور رویداد همدان 2018 را برگزار می کند، به گونه ای است که مقیاس برگزاری این رویداد بین المللی بوده و باید از وزارت خانه های مختلف در کشور کمک گرفت. بنابراین با پیگیری های استاندار همدان روز یکشنبه آقای ظریف با استاندار همدان دیدار داشتند.

وی افزود: بخش عمده ای از کار و حضور مهمانان خارجی نیازمند همکاری وزارت امور خارجه است بنابراین با پیگیری استاندار جلسه برگزار و جمعی از مدیران ونمایندگان محترم شهرستان خدمت آقای دکتر ظریف رسیدیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به این که خوشبختانه آقای ظریف شناخت خوبی از استان دارد، گفت: وی با شناخت از ظرفیت های گردشگری تاکید کرد که حتما برای برگزاری مطلوب این رویداد کمک خواهد کرد.

yon.ir/bSXZ9

شریعتی حقیقت را برای حقیقت می خواست

دکتر ابوالقاسم رحیمی عضو هیأت علمی و استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: همانطور که پیشینه فرهنگ باستانی ما در حس مان تاثیرگذار است وجود شخصیت های فرهنگی هم در حوزه های گوناگون در چگونگی شخصیت شماری از افرادی که در خراسان زندگی می کنند موثر واقع شده است.

وی تصریح کرد: بعید است فردی در استانی نام شریعتی را نشینده و یا فردی شخصیت شریعتی برایش به صورت واضح روشن نباشد . شریعتی با کانون نشر حقایق دینی دریچه ای تازه به دین گشود.

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: این موضوع که مردم ایران و خراسان با وی آشنا باشند یک مقوله است اما این که شریعتی دین را با نگاه دیگری معرفی می کند مهمتر است؛ دینی که در کنارش نام مردم بود، دینی که در کنارش گفتگوی مهربانانه بود، دینی که قصد داشت دنیای مردم را به خوبی آباد کند، این بود دریچه جدیدی که شریعتی بر مردم ایران و خراسان گشود.

yon.ir/ib0lI

مشکل شوری آب در خرمشهر و آبادان قابل حل است؟

فرامند هاشمی زاده معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استاندار خوزستان به دلیل آن که قصد نظارت بر عملکرد شرکت آبفای را داشته چندین جلسه برگزار کرد و موضوع شوری آب در مناطق را بررسی کردیم.

وی افزود: شهرستان آبادان تقریبا به 150 هزار مترمکعب آب در روز نیاز دارد که حدود 100 هزار مترمکعب از آب شیرین کن و آب غدیر استفاده می کند و همچنین حدود 40 هزار متر مکعب هم از بهمن شیر(یکی از شاخه‌های رود کارون) دریافت می کند.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: آب بهمن شیر از بابت EC بالا و اختلافی که با آب شیرین کن و آب غدیر دارد نسبتا به یک EC مناسبی رسیده بود، اما اخیرا مشکلی برای خط انتقال آب غدیر ایجاد شد و چند روزی این مقدار شوری آب در آبادان و خرمشهر افزایش پیدا کرد.

هاشمی زاده اظهار داشت: اخیرا با تلاش هایی در حد معمول و مقدور رفع مشکل شده است.

yon.ir/1wugw

پایان عملیات شناسایی پیکرهای سقوط هواپیما تا دو هفته آینده

عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تاکنون از 66 پیکر حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج 60 پیکر شناسایی شده اند.

وی افزود: پس از شناسایی پیکر جانباختگان این حادثه 46 پیکر به خانواده هایشان تحویل داده شد و 14 پیکر دیگر در هفته جاری تحویل خانواده هایشان داده خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان این که کارهای قانونی برای شناسایی 6 پیکر دیگر در حال انجام است، گفت: بعد از یافتن پیکرها از آنجایی که بی نام و نشان هستند به پزشکی قانونی ارسال می شوند و با آزمایش های DNA که پزشکی قانونی از خانواده هایشان گرفته اند مشخص می شود که این بافت یا قطعه پیدا شده برای کدام پیکر است.

yon.ir/EOxhJ

کشت دوم برنج در مازندران صورت می گیرد؟

علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برای مدیریت این موضوع دو کارگروه قرار داده شده است، کارگروه مدیریت منابع آب و دیگری کارگروه پیگیری بحث سازگاری با کمبود آب که همزمان با مدیریت بحران این موضوع رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی در گذشته و همچنین کمبود آب در پشت سد ها هماهنگی هایی با سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل کل آب منطقه ای استان داشتیم تا بتوان در راستای تغییر نوع کشت و همچنین کشت زودتر برنج پیگیری هایی صورت گیرد و از منابع آب استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: براساس منابع آبی استان در برخی از مناطق کشت برنج از گذشته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران ابلاغ هایی صورت گرفته که از کشت برنج در مناطقی خودداری و کشت جایگزین را در دستور کار خود قرار دهند.

yon.ir/AqKCq

خوشه‌های خشم/جریان «وزارت نشینی» نمایندگان اصفهان به کجا رسید

حیدرعلی عابدی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: دولت یکسری شوراهایی را طبق قانون پیش بینی کرده تا مسائل و مشکلات آب را کارشناسی و براساس منابع و مصارف موجود موضوعات را برنامه ریزی کند تا مملکت دچار مشکلات آب آشامیدنی نشود.

وی با اشاره به این که سه شورا و کارگروه در حوزه زاینده رود وجود دارد، گفت: یک شورای عالی آب که متشکل از رئیس جمهور،چهار وزیر، سه استاندار و کارشناسان متعدد تشکیل شده است. یک کارگروه به نام "کارگروه ملی سازگاری با آب" که هیات دولت کل اختیاراتش را به این کارگروه داده و متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر کشور و کارشناسان ذیربط است.

yon.ir/Gt1ei

مردم بازوی امام جمعه هستند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه آبادان با بیان این که نماز جمعه یک نماز عبادی _ سیاسی محسوب می شود، در گفت وگو با خبرگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این نماز از باارزش ترین نعمتهایی است که اسلام در اختیار مسلمانان قرار داده که امام جمعه و مامومین باید بتوانند به بهتری شکل از این نعمت استفاده کنند.

وی با اشاره به این که نماز جمعه از دو بخش نماز و خطبه ها تشکیل شده، گفت: خطبه های نماز جمعه جزئی از نماز محسوب می شوند. خطبه های نماز جمعه به دو بخش خطبه اول و دوم تقسیم می شود که پس از خطبه اول اسلام تاکید شده است از حمد و ثنای الهی و واجباتی که در نماز اول نماز جمعه است به موضوعی از وسایل اخلاقی سفارش شود.

امام جمعه آّبادان تصریح کرد: در خطبه دوم نماز در پس از سفارش به تقوا امتحان توصیه کرده که در این خطبه به مسائل روز و مشکلات مردم پرداخته شود و مسائل دنبال اسلام که امروز مبلایات مردم جامعه نهادها مسوولین در حقوقی که اعم از حقوق مردم یا دینی است در خطبه دوم پرادخته شود و یکی از ماموریت های مهم امام جمعه امروزه امر به معروف و نهی از منکر تا بتواند این کار را به معنای کامل در دو خطبه پیاده کند.

yon.ir/c1mZI

عید فطر تجلی اتحاد و همبستگی امت اسلامی است

آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک عید سعید فطر به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و ملت بزرگ ایران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: عید سعید فطر نماد پیوند امت، امامت و نشانه اقتدار و عظمت اسلام و امت اسلامی است که در این روز شکوه حضور میلیونی در نماز عید فطر را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این که عید فطر تجلی اتحاد و همبستگی امت اسلامی است افزود: این عید پایانی بر نزاع و درگیری ها و همچنین آغازی برای همگرایی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان همچنین با اشاره به این که این عید روز جایزه بزرگ الهی به بندگان خداوند است، گفت: این جایزه برای افرادی است که یک ماه روزه گرفته و به تزکیه نفس پرداخته و خود را از بند شهوت و شهرت نجات داده و در فکر خدمت صادقانه به بندگان خدا بودند.

yon.ir/GBvco

ابلاغ حکم شهردار کرج تا پایان هفته

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در رابطه با زمان صدور حکم شهردار از سوی وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: حکم شهردار معمولا پس از دریافت پاسخ لازم از سوی مراجع پس از 10 روز از سوی وزارت کشور صادر خواهد شد.

وی با اشاره به این که دوره 10 روزه برای حکم شهرداری کرج هنوز تمام نشده، گفت: مدارک و مستندات شهردار را یکشنبه هفته گذشته به وزارت کشور ارائه داده ایم.

رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: با توجه به در نظر گرفتن تعطیلات، زمان صدور حکم شهردار از سوی وزارت کشور در حال طی شدن است.

نبیونی افزود: ان شاءالله تا پایان این هفته این حکم ابلاغ و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

yon.ir/zKNbN

901/900

کد خبر: 957396

وب گردی

وب گردی