طرح غربالگری در البرز روند خوبی دارد

استاندار البرز با اشاره به طرح غربالگری در استان گفت: طرح غربالگری در البرز با پیگیری های سازمان بهزیستی و شهرداری روند خوبی را طی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی نجفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح چهارشنبه در حوزه استاندار برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و ضرورت اهتمام همگانی برای مقابله با بسط و گسترش این پدیده افزود: در این راستا بخش های مختلف استان البرز اقدامات مدون و قابل توجهی انجام داده اند.

وی به اجرای طرح غربالگری در استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح غربالگری در البرز با پیگیری های سازمان بهزیستی و شهرداری روند خوبی را طی کرده است.

نجفی، البرز را در حوزه موانع و مشکلات اجتماعی در معرض آسیب دانست و گفت: انتظار می رود با جدیتی که در مجموعه بهزیستی استان وجود دارد به ساماندهی و پیشگیری آسیب های اجتماعی توجه ویژه تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اردوگاه ماده 16 برای البرز دارای اهمیت بالایی است افزود: ایجاد و راه اندازی اردوگاه ماده 16 در البرز با موانعی خارجی از استان مواجه است که ضرورت دارد مسئولان مربوطه در جهت تسریع راه اندازی این امکان مهم اقدام کنند.

استاندار البرز ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمامی فعالان این عرصه، اضافه کرد: همکاری قوه قضائیه در البرز با بخش های مختلف، همراه رویکرد مثبت بوده است.

وی گفت: قوه قضائیه به دلیل حساسیت هایی که همراه دارد، همواره مورد هجمه و تعرض دشمنان قرار گرفته است.

نجفی با اشاره به اینکه امسال امحا مواد مخدر مکشوفه البرز در استان دیگری صورت می گیرد افزود: البرز دارای ظرفیت هایی ویژه ای در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که با توجه به شرایط خاص موجود، بهتر است که به برجسته سازی فرصت ها پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق رتبه بندی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در جایگاه نخست قرار دارد که این امر پاسخی به تمامی دسیسه های دشمنان در این حوزه است.

استاندار البرز گفت: در کشور با حساسیت بالایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه ریزی و اقدام می شود که البته برخی با سیاه نمایی درصدد زیرسوال بردن توفیقات بدست آمده، هستند ولی آمارهای جهانی و موثق مهر باطلی بر گزافه گویی ها محسوب می شود.

وی افزود: رسانه ها و به خصوص صدا وسیما می توانند در حوزه فرهنگسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشند از این رو دستگاه های مربوطه باید از این ظرفیت بهره برداری کنند.

نجفی عنوان کرد: اطلاع رسانی از عملکرد بخش های مختلف مبارزه با مواد مخدر، مردم را از اقدامات صورت گرفته و جدیت مسئولان در این حوزه آگاه می کند.

901

کد خبر: 957414

وب گردی

وب گردی