تاکید استاندار یزد بر لزوم توجه جدی مدیران به تعهد برای رشد اشتغال در استان

استاندار یزد بر لزوم توجه جدی مدیران به تعهد برای رشد اشتغال در استان تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی پرداختن و شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهایی که علاوه بر داشتن زیرساخت‌های لازم، توانایی افزایش اشتغال دارند ضروری و با اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز، نشست کارگروه تخصصی استان به ریاست «محمود زمانی قمی» استاندار یزد و با حضور «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، فرمانداران و اعضای این کارگروه در تالار کوثر استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: باید نیاز بخش های تولیدی و اقتصادی در کاهش میزان وابستگی و ایجاد زمینه رشد سرمایه گذاری در این حوزه ها شناسایی و هرچه زودتر برای رفع مشکلات آینده برنامه ریزی شود.

وی بر ضرورت تلاش بیشتر موسسات و بانکهای مسئول در طرح اشتغال روستایی و عشایری در جذب تسهیلات بیشتر تاکید کرد و یادآور شد: شرایط کنونی جذب اعتبارات اشتغال رضایت ‌بخش نیست.

رئیس کارگروه اشتغال استان ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید تا 2 روز آینده تمام واحدهایی را که وابستگی مواد اولیه به بیرون از کشور دارند، شناسایی کنند تا بتوانیم برای کاهش وابستگی ها تلاش کنیم.

زمانی قمی بر لزوم توجه جدی مدیران به تعهد برای رشد اشتغال در استان تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی پرداختن و شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهایی که علاوه بر داشتن زیرساخت‌های لازم، توانایی افزایش اشتغال دارند ضروری و با اهمیت است.

وی افزود: باید مدیران در جلسات کارگروه اشتغال و نیز ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی طرحهای نو و جدیدی ارائه دهند تا زمینه مقابله با تحریم ها فراهم شود.

استاندار یزد با بیان اینکه مقابله با تحریم ها و توطئه های دشمنان نیازمند برنامه ریزی است، تصریح کرد: برای کاهش وابستگی ها به خارج محدودیت زمانی داریم به همین دلیل باید واحد های تولیدی استان به تامین مواد اولیه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

زمانی قمی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه باید با ضعیف کردن حلقه ها و رشته های وابستگی، میزان وابستگی استان به خارج از کشور برای تأمین مواد اولیه و تکنولوژی مشخص شود.

رئیس کارگروه اشتغال استان خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد، حوادث آینده از تدبیر ما جلو بیفتد و در واقع هنر مدیر این است که قبل از وقوع یک حادثه برای کنترل آن، مدیریت داشته باشد.

گفتنی است در این نشست 224 طرح اشتغال روستایی و عشایری با اعتبار یک هزار و 150میلیارد ریال اعتبار با ایجاد هزار فرصت شغلی به تصویت اعضا رسید.

901/900

کد خبر: 957415

وب گردی

وب گردی