مسکو: حضور خارجی مانع ثبات در سوریه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که حضور خارجی در سوریه مانع راه حل سیاسی بحران این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم"، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت که حضور نظامی طرف‌های خارجی در سوریه به روند دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه کمک نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به دلیل ادامه این حضور دشمنان دولت سوریه همچنان اطمینان دارند، می‌توانند انتقام شکست خود را بگیرند، همچنین این مساله به مشارکت سازنده در روند دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه کمکی نمی‌کند و موجب می‌شود تروریست‌ها همچنان به ازسرگیری تنش‌ها و آشوب‌ و بازپس‌گیری پایگاه‌های از دست داده‌شان امیدوار باشند.

این مسؤول روس در ادامه بر اهمیت اقدام جدی در این شرایط برای دستیابی به سازشی سیاسی در سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل و نتایج کنفرانس گفتگوی ملی در سوچی مبنی بر حفظ حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

وی تاکید کرد: روسیه با همکاری با شرکای خود در مذاکرات آستانه و دیگر طرف‌های مربوطه و نیز سازمان ملل، دمشق و مخالفان سوری، به تلاش‌های خود در این راستا همچنان ادامه می‌دهد.

همچنین زاخاروا بار دیگر نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز جدید با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هشدار داد و گفت، آنها در نهایت دمشق را متهم خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که مسکو نگران موج جدید حملات در غزه است و از طرف‌ها می‌خواهد از خشونت اجتناب کنند.

کد خبر: 957431

وب گردی

وب گردی