مالزی در پی خروج از ائتلاف عربی علیه یمن است

وزیر دفاع مالزی تاکید کرد که کشورش درحال بررسی خروج از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "المنار"، محمد سابو، وزیر دفاع مالزی به پایگاه "مالیژین‌ اینسایت" گفت: چرا باید تمایلی به مداخله در حملات علیه یمن، یک کشور اسلامی دیگر، داشته باشیم؟ اصلا تمایلی نداریم در چنین درگیری‌هایی مشارکت داشته باشیم. چنانچه قرار باشد ارتش مالزی وارد چنین درگیری‌ای شود، این کار تنها از طریق سازمان ملل متحد ممکن است.

وی افزود، مالزی در مساله استقرار نیروهایش در عربستان تغییر موضع می‌دهد و کشورش نمی‌خواهد در درگیری بین کشورهای حوزه خلیج فارس مشارکت کند.

ارتش مالزی در ۱۴ آوریل در رزمایشی موسوم به سپر خلیج‌فارس در عربستان مشارکت کرد. ریاض و ۹ کشور عربی از سال ۲۰۱۵ درگیر حملات هوایی در حمایت از دولت مستعفی یمن و علیه انصارالله هستند. رسانه‌های عربستان از مالزی به عنوان یکی از ۳۴ کشور هم‌پیمان با عربستان در مبارزه با تروریسم یاد می‌کنند.

با این حال حملات نظامی ائتلاف تحت امر عربستان از سوی سازمان ملل متحد به عنوان جنایت جنگی محکوم می‌شوند. پیش از این تحقیقات فاش کرده بود که اکثر این حملات بین مارس و اکتبر سال گذشته در یمن علیه مناطق غیرنظامی بوده و جان ۲۹۲ تن از جمله زنان و کودکان را گرفته است. سازمان ملل همچنین به سایر کشورها نسبت به کمک‌رسانی به عربستان هشدار داده است.

کد خبر: 957437

وب گردی

وب گردی