تاکید ما  بر حفظ برجام است

در چارچوب رایزنی های مستمر سیاسی میان ایران و فرانسه، پنجمین دور گفتگوهای سیاسی دوجانبه به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مونتاین برگزار شد.

به گزارشایسکانیوز، در چارچوب رایزنی های مستمر سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، پنجمین دور گفتگوهای سیاسی دوجانبه به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و آقای مونتاین دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه جمهوری فرانسه صبح روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در تهران برگزار شد.

در این نشست طرفین بر حفظ برجام و لزوم پایبندی تمام طرف ها به اجرای کامل آن و همچنین گسترش و تحکیم روابط دو جانبه تاکید کردند.

دو طرف در این دور از گفتگوهای سیاسی ضمن تبادل نظر پیرامون تحولات منطقه ای و بین المللی، آخرین وضعیت منازعات و بحران های موجود را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم تسریع در روند حل سیاسی بحران ها از جمله جنگ در یمن تاکید کردند. مبارزه با گروه های تکفیری - تروریستی یکی از دیگر از موضوعات مورد گفتگو بود. در ادامه مباحث، آقای عراقچی نسبت به استمرار حضور منافقین و فعالیت آنان در خاک فرانسه اعتراض کرده و خواستار مانعت از اقدامات این گروه تروریستی در فرانسه شد. طرف فرانسوی تاکید داشت که فرانسه با هوشیاری کامل بر فعالیت کلیه گروه هایی که سابقه فعالیت تروریستی دارند نظارت می کند.

301

کد خبر: 957450

وب گردی

وب گردی