برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان کوهبنان با مشکل مواجه شده ایم

فرماندار کوهبنان گفت: در سال جاری برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان کوهبنان به ویژه تسهیلات معیشتی با مشکل مواجه شده ایم و این پرداخت ها سرعت مطلوبی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، حسین سالاری در جلسه ستاد بازسازی شهرستان کوهبنان و شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: در زمین لرزه اخیر به دو هزار و ۲۰۰ واحد خسارت وارد شد و بلافاصله خدمات امدادی و اسکان موقت در اسرع وقت انجام شد.

سالاری بیان کرد: در حین اسکان موقت ارزیابی واحدهای خسارت دیده انجام شد و در ادامه تامین اعتبارات لازم برای بازسازی نیز انجام و زیرساخت های مورد نیاز ساخت و ساز نیز تامین شد.

وی بیان کرد: توزیع کانکس از سوی بنیاد مسکن انجام شد و در مرحله بعد واحدهایی که نیاز به کانکس و اسکان موقت داشتند دریافت کردند تا آرامش روانی خانواده ها حفظ شود.

وی اظهار داشت: روند اجرایی کار به نحوی است که به زودی تعدادی از واحدهای بازسازی شده افتتاح خواهد شد.

سالاری کمبود نیروی اداری در سیستم بانکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری برای پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات معیشتی با مشکل مواجه شده ایم و این پرداخت ها سرعت مطلوبی ندارد.

امام جمعه کوهبنان هم در این جلسه گفت: همه ما مامور به انجام بندگی خداوند و خدمت رسانی به بندگان خداوند هستیم و هر میزان که بیشتر کار کنیم، رضایت خداوندی نیز بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام عباس جعفری افزود: در این زمین لرزه همه نیروهای آزمایش شده، کارایی خود را دیده و با ضعف ها و نقاط قوت آشنا شدند و در حقیقت دراین زمین لرزه همه مورد آزمایش الهی قرار گرفتند.

زمین لرزه ۱۳۹۶ کوهبنان با شدت ۵.۲ در مقیاس ریشتر در ساعت ۲۰ و ۳۴ دقیقه ۳۰ آذرماه رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

کد خبر: 957465

وب گردی

وب گردی