همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» برگزار می‌شود

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های استان آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» چهاردهم مرداد سال جاری در واحد تبریز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احسان شاکری در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: همایش بین المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» همزمان با رویداد تاریخی تبریز 2018 با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی و با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

وی با توجه به محورهای این همایش افزود: تبریز مشروطه خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه‌های فکری و نظری مشروطه خواهی در ایران، هنر، معماری و فضاهای شهری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه خواهی ایرانیان، جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه خواهی، تبریز انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهادهای جدید سیاسی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، مکتب تبریز و خود آگاهی تاریخی ایرانیان و مساله نفوذ و انحراف در مشروطه خواهی تبریز از جمله محورهای این همایش است.


رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مشروطه خواهی تبریز و زایش حقوق مدنی و شهروندی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه در نهضت مشروطیت ایران، رسائل سیاسی رجال آذربایجان و تبریز در مشروطیت، جایگاه تاریخی آذربایجان و تبریز قبل و بعد از مشروطه، مجادلات و مناقشات نظری درباره مکتب تبریز در حرکت مشروطه خواهی و نقش مشروطیت در پیدایش و جریان‌سازی هویت انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطه، آرمان شهر مشروطه در آثار نویسندگان آذربایجان و محورهای آزاد و مرتبط با عنوان همایش را از دیگر محورهای همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران عنوان کرد.

دبیر همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران افزود: همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه متشکل از 5 کمیته علمی، اجرایی، داوری، رسانه و هنر و دکتر جوانپور رئیس این همایش بین المللی است.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات 15 تیر و زمان برگزاری همایش 14 مرداد سال جاری است و مقالات پذیرفته شده در این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهد شد.

کد خبر: 957485

وب گردی

وب گردی