هشدار چین به آمریکا

وزارت تجارت چین با هشدار به آمریکا اعلام کرد که اقدامات تجاری این کشور به ضرر کارگران وکشاورزانش خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، گئو فنگ، سخنگوی وزارت تجارت چین، گفت کشورش باور دارد مذاکرات تجاری پیشین با آمریکا سازنده بوده است، اما از آنجایی که اقدامات دولت آمریکا غیر قابل پیش‌بینی و چالش‌برانگیز شده است، پکن باید پاسخی محکم به آمریکا بدهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه تهدید کرد در صورتی که پکن علیه وضع تعرفه گمرکی به ارزش 50 میلیارد دلار از جانب واشنگتن برای کالاهای چینی واکنش نشان دهد، تعرفه‌های 10 درصدی به ارزش کلی 200 میلیارد دلاری بر کالاهای چینی وضع خواهد کرد. آمریکا ادعا کرده است چین در حال سرقت مالکیت معنوی است. با این حال، مقامات چین این ادعا را تکذیب می‌کنند.

در پی شکست 3 دوره مذاکرات در سطح مقامات بلندپایه میان چین و آمریکا از اوایل ماه مِه درباره سازش دو طرف در مسئله تراز تجاری 375 میلیارد دلاری چین نسبت به آمریکا، بازارهای مالی اکنون نگران وقوع درگیری‌های تجاری بین دو قدرت تجاری بزرگ جهان هستند.

جنگ تجاری احتمالی میان چین و آمریکا می‌تواند زنجیره تامین برای صنایع فناوری و خودرو – بخش‌هایی که به شدت بر قطعات تولیدی به دست شرکت‌های ثانویه متکی‌اند -- را مختل و رشد اقتصادی جهانی را با مشکل مواجه کند.

چین اعلام کرده است بر واردات 659 قلم کالای آمریکایی تعرفه‌های وارداتی وضع خواهد کرد. پکن همچنین اعلام کرده است وضع این تعرفه‌ها برای 545 قلم کالای آمریکایی از تاریخ 6 ژوئن اجرا خواهد شد.

کد خبر: 957518

وب گردی

وب گردی