«متن و حاشیه» دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت

از متن تا حاشیه اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، بسته ویژه خبری گروه دانشگاه ایسکانیوز که هر هفته منتشر می‌شود.

گزارش پیش رو منتخب اخبار و حواشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این هفته است که توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) تهیه شده است.

ماجرای رشته گرفتن آقای نماینده به روایت بالیوود!
هفته گذشته مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهاوند برگزار شد. سخنان نماینده نهاوند در این مراسم به نوبه خود جالب و شنیدنی بود. بهرام نیا در این مراسم از مدل جدید رشته گرفتن برای دانشگاه آزاد اسلامی نهاوند رونمایی کرد.

او پشت تریبون آمد و گفت: شاید آقای جامع بزرگی (رئیس دانشگاه ازاد استان همدان) که آمد پشت تریبون احساس دین کرد چون از تهران به ایشان گفتند که آقای دکتر جامع بزرگی رفتی نهاوند به نهاوندی‌ها بگو نماینده شما (منظورش خودشه) جنگید و با جنگ 5 رشته تحصیلی را برای نهاوند گرفت. من در جلسه‌ای از رئیس دانشگاه آزاد استان همدان خواهش کردم شما داخل نیا برای شما بد خواهد شد. من می‌خواهم بجنگم. داخل رفتیم و در آنجا کار به‌جایی رسید که صدای ما تا طبقه چهاردهم رسید و معاون پارلمانی خودش را به پایین رساند... کار بجایی رسید که فقط می خواستیم کت ها را دربیاوریم. منتها آنها دو معاون بودند و من تک بودم!

او در ادامه با ارائه تقسیم بندی جدیدی از رشته‌ها، آنها را به دو بخش درِپیت و تاپ تقسیم کرد و گفت: ما با جنگیدن توانستیم 5 رشته تاپ برای نهاوند بیاوریم نه رشته درپیتی رشته‌های میکروبیولوژی، روانشناسی، حقوق مهندسی عمران و مهندسی برق؛ 5 رشته را مجوز گرفتیم.

بالاخره این هم مدلی از توسعه آموزش عالی در کشور است.

جام جهانی و خانم‌های فوتبالی!

با آغاز جام جهانی فوتبال و هم‌زمانی با امتحانات پایان‌ترم دانشجویان برای از دست ندادن نمره و از دست ندادن تماشای فوتبال فشرده‌تر برنامه‌ریزی می‌کنند. تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال اگر در خوابگاه دانشجویی و کنار دوستان باشد جذابیتش دوچندان می‌شود. تصاویر منتشر شده از خوابگاه‌های دانشجویی نشان می‌دهد دانشجویان دختر نیز از تماشای این بازی‌ها استقبال خوبی کرده‌اند. تصاویر زیر متعلق به خوابگاه دانشجویی واحد تبریز و واحد شهرضاست. معلوم می‌شود خانم‌ها خیلی هم از فوتبال متنفر نیستند. علاوه بر این آن‌قدر هم که از آقایان در زندگی مشترک انتظار دارند، به نظم اهمیت نمی‌دهند. ترکیب دمپایی‌های جلوی در که شباهت زیادی به چینش بازیکنان تیم ملی در مقابل دروازه دارد شاهد این ادعا. فقط این دمپایی صورتی آخری چقدر مودبانه دمپاییش رو پارک کرده! 😊

بچه زرنگ‌ واحدها / روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

کلیه معاونت‌ها، ادارات، واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی از امروز موظف به خروج از تلگرام و ادامه فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی هستند.» این بخشی از ابلاغیه فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است که 4 اردیبهشت 97 صادر شد.

امروز که حدود دو ماه از این دستور می‌گذرد، با اینکه اکثر کانال‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی غیرفعال شدند، اما تعدادی هم دل نکندند از این پیام‌رسان و همچنان فعال‌اند.

بوشهر، خلخال، بهبهان، خوی، شوشتر، تهران جنوب و کرمان واحدهایی هستند که همچنان در تلگرام فعالیت می‌کنند. اما روابط عمومی واحد کرمان را باید بچه زرنگ این واحدها دانست که با تغییر عنوان کانال از «دانشگاه آزاد اسلامی کرمان» به « کانال غیر رسمی اخبار واحد کرمان» همان روال سابق را پیش گرفته است. همچین زیرآب زن‌هایی هستیم ما! 😊 رونوشت به رضا همدانچی رئیس روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی.

خوب‌های دانشگاه

سحر شیرالی دانش آموخته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد زبان شناسی سال 97 و رضوان رحمانی دانشجوی دانشگاه آزاد ماهشهر رتبه ۹ کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت سال ۹۷ را کسب کردند.

رضا علیرضایی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در نخستین مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه قهرمانی دانشجویان کشور که با حضور ورزشکارانی از دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و دولتی در مجموعه ورزشی ولایت دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد به مقام سوم دست یافت.

سید مجید حسینی دانشجوی رشته تربیت بدنی آموزشکده سما کن-تهران در دو بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه مقابل تیم ملی مراکش و اسپانیا حضور مؤثر و موفقی داشت تا جایی که بلیچر ریپورت، سید مجید حسینی از ایران، روی پاتریسیو از پرتغال، ایسکو از اسپانیا و رونالدو از پرتغال را به عنوان بهترین بازیکنان بازی دوم این گروه انتخاب کرد.

همچنین علی شکیبا زاده دانشجوی رشته تربیت بدنی آموزشکده فنی و حرفه ای سما ارومیه هم در ترکیب تیم کشتی آزاد ناشنوایان در رده سنی جوانان در مسابقات قهرمانی ناشنوایان جهان مدال طلا گرفت.

پایگاه بسیج کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی رشت نیز به عنوان «پایگاه برتر بسیج کارمندی» در استان گیلان معرفی شد.

انتصابات این هفته دانشگاه آزاد اسلامی

فرهاد رهبر، حسن زمانی مسئول مرکز نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس را به عنوان دبیر و عضو شورای هماهنگی مرکز نشر و ترویج فرهنگ فاع مقدس منصوب کرد. علیرضا رهایی، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، عبدالرسول پورعباس و بهمن کارگر نیز به عنوان اعضای این شورا منصوب شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیداحمد ابوالقاسمی فر را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و سید محمدجواد موسوی را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر، حبیب اقدم شهریار را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، داریوش مولایی را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سلماس و مهدی سلطانی‌فر را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مهدیشهر منصوب کرد.

استاد اخراجی واحد اراک، در دادگاه تبرئه شد!

رئیس کل دادگستری استان مرکزی دیروز در یک نشست خبری از وضعیت پرونده یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اراک در خصوص توهین به مقدسات گفت: تحقیقات پرونده با گزارش‌هایی که از سپاه و نیروی انتظامی استان به دادگستری داده شد، شروع شد و دادسرا علیه وی اتهام توهین به مقدسات را مطرح کرد. با استدلالی که وی در دادگاه بدوی کرد، محکوم به یک سال حبس تعلیقی شد، وی به رای صادره اعتراض کرد، در دادگاه تجدید نظر با جلساتی که برگزار شد، به همراه فایل صوتی که مستند بود، با تجزیه کل مطالب که مطرح شده بود، برای وی حکم برائت صادر شد.

خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی / این بار واحد کازرون

این هم وضعیت خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی کازرون که آب آشامیدنی مناسبی ندارد. یکی از دانشجویان سابق این واحد می گفت چند سال است وضعیت همین است که هست!

یکی از دانشجویان این خوابگاه می گوید: چندین هفته است که ما دانشجویان خوابگاهی بدلیل قطع آب در این گرمای طاقت فرسای کازرون با وجود داشتن امتحانات پایان ترم، هیچ گونه سیستم سرمایشی نداشته و در وضعیت بسیار اسف باری به سر میبریم و حتی قادر به استفاده از امکانات بهداشتی خوابگاه نیز نیستیم جز در مواردی بسیار محدود، از مسئولین خواهش میکنیم در اسرع وقت نسبت رفع مشکلات اقدام فرمایند.

و آنها که از میانمان رفتند...

در هفته ای که گذشت چند تن از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی دار فانی را وداع گفتند. سیدفرهاد سجادی استاد دانشگاه و رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌شرق که پس از یک سال تحمل درد و رنج ناشی از بیماری به دیار باقی رفت.

محمدرضا عرب از کارکنان روشن‌دل امور اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری که 23 سال در این واحد دانشگاهی خدمت کرد و بر اثر ایست قلبی درگذشت.

حسین نجفی کوتنائی عضو هیات علمی تمام وقت گروه نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، علی غلامی لنگرودی دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و احمد زمانی طبقدهی دانشجوی ورودی سال 1394 کارشناسی مهندسی معماری که فرزند عباس زمانی طبقدهی عضو هیات علمی واحد ساری بود به دیار باقی رفتند. خانم ماندانا رحمانی از کارکنان واحد تهران جنوب نیز یکی دیگر از اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بود که در هفته جاری به رحمت ایزدی پیوست. روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد.

کد خبر: 957658

وب گردی

وب گردی