اردوغان به آمریکا هشدار داد

رئیس جمهور ترکیه با هشدار در مورد تصمیم سنای آمریکا مبنی بر لغو فروش جنگنده های F-35 به ترکیه اعلام کرد: توسل آمریکا به چنین اشتباهی در مورد ترکیه، به عنوان متحد استراتژیکش به ضررشان خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رابطه با تصمیم سنای آمریکا مبنی بر لغو فروش جنگنده های F-35 به ترکیه هشدار داد توسل آمریکا به چنین اشتباهی در مورد ترکیه، به عنوان متحد استراتژیکش به ضررش خواهد بود.

اردوغان با اشاره به پرداخت 800 میلیون دلار بابت خرید این جنگنده‌ها گفت: در این زمینه باید اصول اخلاقی و قوانین بین المللی رعایت شود. بر این باورم که این مساله بر اساس خواسته‌های آن ها صورت نخواهد گرفت و این تصمیم به دیوار وتوی جناب ترامپ خواهد خورد.

وی افزود: ما قاطعیت خود را از این به بعد نیز نشان خواهیم داد. اگر از آنجا نشد، از جایی دیگر خریداری می کنیم، اگر آن نیز نشد خودمان هواپیمای مورد نیازمان را تولید می کنیم. اکنون نیز در همین راستا تلاش می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در پایان هشدار داد: ما گزینه هایی به جای آن ساختیم، اما ترکیه متحد استراتژیک آمریکا در ناتو است، توسل آمریکا به چنین اشتباهی در مورد ترکیه، به عنوان متحد استراتژیکش به ضررش خواهد بود.

کد خبر: 957672

وب گردی

وب گردی