خالق  تیتراژ فیلم‌ «سوپرمن» از دنیا رفت

ریچارد گرینبرگ طراح تیتراژ فیلم‌های «سوپرمن»، «تسخیرناپذیران» و «ماتریکس» در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از ورایتی، ریچارد گرینبرگ طراح تیتراژ فیلم های «سوپرمن»، «بیگانه»، «ماتریکس» و «تسخیرناپذیران» 16 ژوئن در خانه اش و در شهر نیویورک در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

گرینبرگ در دوران فعالیت هنری برای کارهای خلاقانه اش چندین بار نامزد جایزه شد که از جمله آنها می توان به نامزدی جایزه اسکار بهترین جلوه های ویژه بصری برای فیلم «غارتگر» (۱۹۸۸) با بازی آرنولد شوارتزنگر و نامزدی جایزه بفتا بهترین جلوه های ویژه بصری برای فیلم «زلیگ» ساخته وودی آلن اشاره کرد.

گرینبرگ به عنوان طراح تیتراژ بین سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ استعداد و توانایی خود را در فیلم های مهمی چون «سوپرمن»، «بیگانه»، «رقص کثیف»، «تسخیرناپذیران»، مجموعه فیلم های «اسلحه مرگبار»، «دراکولای برام استوکر»، «روز استقلال»، «هفت» و «ماتریکس» به منصه ظهور گذاشت.

او کار طراحی تیتراژ را به همراه برادرش رابرت آغاز کرد. این ۲ با هم استودیوی آر/گرینبرگ را به وجود آوردند که در این همکاری ریچارد بخش هنری کار را برعهده داشت و برادرش رابرت مدیر بازرگانی بود تا این که در اوایل دهه ۹۰ پس از نامزدی جایزه اسکار، ریچارد گرینبرگ به هالیوود آمد و در آنجا به همراه بروس شلوتر استودیوی طراحی جدیدی به نام گرینبرگ/شلوتر را ایجاد کرد.

امروزه برخی از آثار هنری گرینبرگ را می توان در مجموعه‌های دایمی موزه لوور در پاریس و موزه هنرهای معاصر در نیویورک مشاهده کرد. از گرینبرگ سه فرزند به نام های جسیکا، لوک و مورگان باقی مانده است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 957702

وب گردی

وب گردی