قوه قضائیه به احقاق حق مردم کمک کند

آیت الله عابدینی با تبریک هفته قوه قضائیه اظهارداشت: با انتصاب رئیس جدید دادگستری استان قزوین مردم امیدوار شده اند که حقوق عمومی بیش از گذشته احیا شده و از حقوق بیت المال هم جلوگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز آیت الله عبدلکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: اگر به آموزه های قرآنی عمل کنیم دیگر به خود اجازه نخواهیم داد به ستمگران و ظالمان اتکا و یا اعتماد کنیم.

وی اضافه کرد: نباید بگذارید طاغوت و استکبار شما را در حلقه فتنه خود قرار دهد و کسانی که با دشمن هم صدا و هم پیاله شوند به ذلت و بیچارگی دچار خواهند شد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: کسانی که به ظلم و خیانت و نفاق دچار شوند از درک بصیرت الهی محروم شده و به خواری می رسند.

مجلس از عزت کشور دفاع کند

آیت الله عابدینی به رهنمودهای رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: برخی نمایندگان مجلس چقدر وقت گذاشتند تا برجام تصویب شود و با این کار خسارت زیادی به کشور و ملت زدند و کسانی که نقش منفی داشتند باید در مقابل ملت سرشان پایین باشد و خجالت بکشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: تاریخ و مردم نمایندگانی را که هزینه های زیادی به کشور تحمیل کردند نخواهد بخشید.

وی اضافه کرد: به گفته رهبری تعهد نامه هایی که هر روز با رنگ های مختلف اما حساب شده برای تامین منافع استکبار و غارت ثروت ملتها وضع می شود می خواهد فرهنگ و میراث ارزشمند ملتها را زیرپا گذاشته و نقشه های شیطانی ابرقدرتهای شیطانی را تضمین کند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: امروز همه می دانند اروپا نقش زیادی در برجام ندارد و این آمریکاست که تصمیم می گیرد لذا جا دارد دولتمردان مراقب باشند و فریب دشمنان را نخورند.

وی گفت: تعهد نامه های آنچنانی بین المللی برخی کشورها را با خود همراه می کنند و سپس در یک اجماع جهانی سایر کشورها را می ترسانند تا به آنها ملحق شوند اما فقط دنبال منافع استکباری هستند و ما باید مراقب باشیم.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: جا ندارد وقت ملت را این بار اروپاییان بگیرند و دوباره با برجام اروپایی در مسیر اهداف دشمن گام برداریم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: نمایندگان مجلس، تیم وزارت خارجه باید با بصیرت و هوشیاری از عزت و عظمت ایران اسلامی دفاع کنند.

هیبت آمریکا را زیرپا می گذاریم

وی اضافه کرد: هرجا که هیبت آمریکا را زیرپا گذاشته ایم توانسته ایم به موفقیت برسیم و هرجا عقب نشینی کرده و تسلیم شده ایم خسارت زیادی را متحمل شده ایم.

عابدینی گفت: در خصوص تعهدنامه FATF باید نمایندگان مجلس پاسخگوی مردم باشند و تصمیمی بگیرند که عزت و شرف کشور حفظ شود.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم بر حسن اجرای قانون نظارت بیشتری کنند و بدانند وظیفه مردم فقط رادی دادن نیست بلکه مطالبه گری است و باید بدانند منتخبان آنها چه می کنند و چگونه به موافقت نامه ها رای می دهند.

عابدینی تصریح کرد: نمایندگان در موافقت یا مخالفت با تعهدات بین المللی باید با بصیرت عمل کنند و عزت و شرافت کشور و ملت را در نظر بگیرند.

قوه قضائیه به احقاق حق مردم کمک کند

آیت الله عابدینی با تبریک هفته قوه قضائیه اظهارداشت: با انتصاب رئیس جدید دادگستری استان قزوین مردم امیدوار شده اند که حقوق عمومی بیش از گذشته احیا شده و از حقوق بیت المال هم جلوگیری شود.

وی گفت: دستگاه قضایی در استان باید به گونه ای عمل کد تا متعدیان به حقوق مردمو کسانی که حق و باطل را متوجه نمی شوند احساس نا امنی و کسانی که حقشان ضایع شده احساس امنیت و امید کنند.

امام جمعه قزوین از موضع گیری اخیر رئیس کل دادگستری استان در احقاق حق مردم ابراز خرسندی کرد و اظهارداشت: حق حتی اگر مربوط به گذشته باشد تا قیام قیامت باید به صاحبش بازگردد و اینکه آقای قدرتی گفته اند پای کار هستند تا حقی از مردم ضایع نشود ارزشمند است.

کد خبر: 957737

وب گردی

وب گردی