پیروزی شاگردان کولاکوویچ مقابل کره جنوبی

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال، کره جنوبی را شکست داد.

به گزارش ایسکانیوز، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال 2018 که در سالن آزادی تهران برگزار شد با نتیجه 3 بر یک از سد کره جنوبی گذشت.

سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، شریفی، سامان فائزی، علی شفیعی و مهدی مرندی (لیبرو) بازیکنان شروع کننده بازی در این بازی بودند.

تماشاگران کره‌ای که شام خود را هم به سالن آورده بودند از همان ابتدا با نشان دادن پرچم بزرگ کشورشان از تیم خود حمایت می‌کردند و تماشاگران ایرانی نیز که طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی باید سر و صدای بیشتری ایجاد می‌کردند با قدرت حامی تیم خود بودند

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و رئیس پیشین فدراسیون والیبال در کنار احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال از ابتدا شاهد دیدار ایران و کره در سالن آزادی بودند که حدود 7 هزار نفر را به ورزشگاه کشانده بود.

تیم ایران در ست نخست با مشکل جدی در دریافت حمله مواجه بود به طوری که سرمربی تیم ملی ایران از فرهاد قائمی به جای شریفی استفاده کرد. با این حال، تیم ایران به لطف اشتباهات حریف و برتری خفیف در دفاع و سرویس موفق شد 27 بر 25 برنده شود.

ایگور کولاکوویچ، در این بازی پوریا یلی و امیرحسین توخته، 2 بازیکن جوان خود را به دلیل بی انضباطی از ترکیب تیم کنار گذاشته بود و به همین خاطر بازیکنان خسته او، کار سختی مقابل کره جنوبی در پیش داشتند.

بازیکنان کره در ست دوم، آمار اسپک و دفاع روی تور خود را بهبود بخشیدند و با همین برتری موفق به شکست ایران با حساب 25 بر 23 شدند. ضمن اینکه خطای سرویس بازیکنان ایران در پوئن 23 در این شکست بی تاثیر نبود.

بازیکنان کره جنوبی هر چقدر در اسپک، موثر و مفید بودن در مقابل بسیار پراشتباه بازی می‌کردند. شاید اگر آنها راهی برای مدیریت اشتباهات خود پیدا می‌کردند، می‌توانستند تیم ایران را در تهران شکست دهند. آنها در پایان ست سوم که با برتری 25 بر 22 ایران به پایان رسید، 46 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع، 6 پوئن سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند در حالی که شاگردان کولاکوویچ 31 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع، 5 پوئن سرویس و 35 امتیاز از اشتباهات کره به دست آوردند.

در ست چهارم نیز برتری با بازیکنان ایران بود و نتیجه ست 25 بر 23 به سود ایران رقم خود تا پنجمین پیروزی شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت‌های 2018 در تهران رقم بخورد.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از ساعت 18:30 فردا شنبه به مصاف بلغارستان می‌رود.

پیش از این بازی تیم ملی برزیل در استرالیا با نتیجه 3 بر صفر میزبان خود را شکست داد و تیم ملی چین 3 بر یک ژاپن را در چین از پیش رو برداشت.

602

کد خبر: 957802

وب گردی

وب گردی