گشایش تونل آرش و کاهش بار ترافیکی

عملیات ساخت تونل آرش و کاهش بار ترافیکی که توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اجرا شد، خبری خوب برای آن دسته از افرادی است که بیشترین دغدغه  آنها موضوعی جز ترافیک صبح و عصر بلوار میرداماد، خیابان ولیعصر(عج) و بزرگراه آیت الله رفسنجانی (نیایش) نیست.

به گزارش ایسکانیوز فاز نخست این طرح در حالی به بهره برداری رسید که بیش از ۸۰۰ نیروی کار از کارگر ساده گرفته تا کارشناس و مدیر با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان ساخت و ساز آن را پشت سرگذاشتند. طول تونل آرش 1500 متر و رمپ‌های آن 1100متر و در مجموع بیش از 2 و نیم کیلومتر تونل و رمپ در این طرح حفاری شده است.

افتتاح فاز نخست تونل آرش

مصطفی سلیمی به افتتاح فاز نخست این طرح اشاره می کند و می گوید: اکنون فاز نخست تونل آرش حدفاصل آرش غربی به آرش شرقی از مسیر غرب به شرق و راستگرد آرش شرقی به بزرگراه شهید مدرس شمال و ساماندهی خیابان فرید افشار انجام شده است و پیش بینی می شود که خودرو ها در مدت زمان ۱۰ دقیقه از این مسیر تردد کنند که خود باعث کاهش و صرفه جویی در زمان و هزینه هاست.

کاهش بار ترافیکی در خیابان آفریقا

پس از اجرای این طرح، خودروهایی که قصد عبور از بزرگراه نیایش و چهارراه آفریقا را دارند می توانند بدون عبور از بزرگراه مدرس از مسیر غرب به شرق تونل آرش_ اسفندیار و بعد از عبور از مسیر خیابان آرش و از طریق راستگرد آرش به سمت بزرگراه مدرس شمال ادامه مسیر دهند. همچنین با توجه به کم شدن بار ترافیکی در خیابان آرش غرب به بزرگراه شهید مدرس شاهد کاهش بار ترافیکی در تقاطع خیابان های آفریقا و اسفندیار خواهیم بود.

وضعیت تردد خودروها قبل از ساخت تونل چگونه بود؟

خودروها در گذشته از مسیر آرش به بزرگراه شهید مدرس جنوب و از رمپ بزرگراه شهید حقانی برای دسترسی به بزرگراه شهید مدرس شمال استفاده می کردند؛ اما پس از افتتاح کامل این تونل به راحتی با حرکت در مسیر مذکور به بزرگراه مدرس شمال دسترسی خواهند داشت.

پس از افتتاح این طرح خودروها با استفاده از خیابان آرش امکان دسترسی به خیابان ظفر و معابر مورد نظرشان را خواهند داشت و امید است تا با تکمیل تونل آرش از مسیر غرب به شرق همه جهت های حرکتی مسیر خودروها روان شود.

افتتاح فاز دوم تونل در شهریور ماه

به گفته شهردار منطقه 3 فاز دوم تونل در شهریور ماه افتتاح می شود.

مصطفی سلیمی درباره تسهیل در تردد خودروها از خیابان آرش به تونل هم این گونه می گوید: با توجه به ساماندهی خیابان فرید افشار و اصلاح هندسی خیابان های آرش شرقی و راجیان و تعریض معابر این محدوده، تسهیل عبور و دسترسی عبور و مرور خودروها از آرش به تونل بهتر می شود. ضمن اینکه دسترسی اهالی به غرب بزرگراه شهید مدرس شمال و مجموعه خیابان های آفریقا و حضرت ولی عصر(عج) آسانتر شده است.

اعلام آمار دقیق کاهش بار ترافیکی تا 3 ماه آینده

سلیمی با بیان اینکه هدایت خودروهای عبوری به وسیله تابلو و بنر به خوبی اطلاع رسانی شده است، ادامه می دهد: ۵۴ تابلوی انتظامی، ۱۳ تابلوی شناسایی مسیر برای رفاه حال شهروندان و هدایت آنها، نصب گاردریل و علائم ایمنی شبکه های ترافیکی در زمینه امن سازی تونل انجام شده است و در ۳ ماه آینده آمار دقیقی از کاهش بار ترافیکی این مسیر از طریق شهرداری منطقه اعلام خواهد شد چرا که از زمان بهره برداری هر طرح ترافیکی باید ۳ ماه گذشته باشد تا بتوان آمار دقیقی از کاهش بارترافیکی به شهروندان ارائه داد.

اکرم فراهانی

700

کد خبر: 957825

وب گردی

وب گردی