اساتید بسیجی به دنبال حل مسئله انقلاب اسلامی از موضع دین هستند

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد گفت: وجود بسیج اساتید دانشگاه ها متشکل از اساتید دغدغه مند نسبت به انقلاب، که به دنبال حل مساله انقلاب اسلامی از موضع دین هستند بیانگر تحقق آرمان حضرت امام (ره) است.

دکتر وحید یامین پور معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش بسیج اساتید در تحقق آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری گفت: در دهه ۷۰ و زمانی که وارد دانشگاه شدم تعداد اساتیدی که می‌توانستیم به آن‌ها اتکا کنیم و به مسائل و شبهات پاسخ دهیم و به آینده فرارو امیدوار باشیم در مجموع دانشگاه‌های کشور بسیار کم بود و با یک غلبه چشم‌گیری از اساتید غرب‌گرا در مبنا، روش و منابع مواجه بودیم.

عضو هیات علمی واحد تهران شرق افزود: در حال حاضر دانشجویی که امروز دغدغه پاسخگویی به سؤالاتش را دارد با تعداد فراوانی از اساتید در حوزه‌های مختلف روبرو می‌شود که در دانشگاه دغدغه انقلاب و اسلام را دارند. مجموعه این اساتید یک ارتباط ارگانیکی پیدا کردند که اسمش را گذاشتند بسیج اساتید. ممکن است همه این اساتید عضو بسیج اساتید نباشند، اما بسیج اساتید در دانشگاه‌های مختلف خودشان را ذیل پرچم اساتید جمع کردند و باهم ارتباط مؤثری برقرار کردند.

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: آنچه مسلم است تشکیل بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تحقق یکی از آرمان انقلاب و حضرت امام است. بسیج اساتید دانشگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی نهادی است تشکل‌یافته از ارتباطات شبکه‌ای اساتید دغدغه‌مند نسبت به انقلاب است. اساتید بسیجی به دنبال حل مسئله انقلاب اسلامی از موضع دین و انقلاب اسلامی هستند.

یامین پور در پاسخ به کارآمدی بسیج اساتید در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب متذکر شد: در پاسخ به کارآمدی بسیج اساتید نیاز به زمان داریم همان‌طور که ۲۰ سال پیش با امروز قابل قیاس نیست و تا حد زیادی جلو رفتیم. حتماً در سال‌های آینده بسیج اساتید کارکرد مؤثرتر و چشم‌گیری تری در حل مسائل انقلاب اسلامی خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های علمی که بسیج اساتید در دانشگاه‌ها آغاز کرده در بعضی رشته‌ها واقعاً چشمگیر است و اساتید نخبه‌ای که فعالیت علمی قابل اعتنایی داشتند و ابایی ندارند از اینکه بگویند ما بسیجی هستیم، دستاورد بزرگی است که برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی رقم زدیم که قطعاً در آینده شاهد به ثمر رسیدن بسیاری از این تلاش‌ها خواهیم بود.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 957826

وب گردی

وب گردی