صالحی:  حفظ برجام آزمونی برای جامعه جهانی است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید داشت: چنانچه اهداف مورد نظر ایران باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان توافق شدنی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت نموده بود، در آخرین برنامه این سفر، در نشست موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ (NUPI) شرکت و در جمع تعدادی از اندیشمندان و محققین این موسسه، مقاماتی از وزارتخارجه و نمایندگانی از شرکتها و دیگر موسسات تحقیقاتی نروژ درخصوص مسائل منطقه ای، بین‌المللی و توافق هسته‌ای برجام به ایراد سخنرانی و بحث و گفتگو با شرکت کنندگان پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست که بیش از یکساعت و نیم بطول انجامید ضمن اظهار نظر درخصوص اهمیت صلح و امنیت در نظام بین‌الملل معاصر و در هم تنیدگی آن با پیشرفت ملتها، نگرانی و تلاش مستمر جمهوری اسلامی ایران را در طی چهار دهه گذشته به این واقعیت معطوف دانست و برجام را نیز حاصل چنین رویکردی توصیف نمود.

معاون رئیس جمهور با مرور سختیهای مسیر دستیابی به توافقی چند جانبه که در آن هم نگرانیهای ساختگی قدرتهای بین‌المللی از توانمندیهای جمهوری اسلامی برطرف گردیده و هم به نیازها و حقوق ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای پاسخ داده شده است، اشاره نمود.

صالحی حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید داشت چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است و باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان توافق شدنی نیست.

صالحی با ارائه استدلالهای گوناگون از فریبکاری و خصومت در اظهارات اخیر مقامات آمریکا و تلاش گسترده آنان برای جلب همکاری بین‌الملل بمنظور ناکام گذاشتن توافق هسته‌ای، به اقدامات فرصت طلبانه و سودجویانه رژیم غاصب صهیونیستی نیز تاکید نمود.
وی همچنین با تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص مسائل منطقه ای، گفتگوی فراگیر میان قدرتهای اصلی منطقه ای را تنها راه حل برون رفت از مشکلات منطقه و فراتر عنوان کرد.

در این نشست تعدادی از حضار به ارائه نظر و طرح سوالات پرداختند که بطور کلی دربرگیرنده حمایت از برجام، لزوم حفظ این دستاورد توسط جامعه جهانی و درخواست از ایران برای خویشتنداری در برابر تحریکات دولت و مقامات آمریکا بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بامداد شنبه به کشور بازگشت.

302

کد خبر: 957833

وب گردی

وب گردی