طالبی: رونالدو را مهار کنیم، پرتغال از کار می‌افتد/ آرژانتین در حد زمین خاکی بود، آلمان آماتور!

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: اگر کریستیانو رونالدو مانند لیونل مسی در آرژانتین مهار شود، پرتغال از کار می افتد.

فرشید طالبی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار مقابل پرتغال در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2018 اظهار داشت: پرتغال متکی به کریستیانو رونالدو است و اگر بتوان این بازیکن را مهار کرد، می توان مقابل این حریف به برتری رسید. ما شاهد بازی تیمی و گروهی پرتغال نیستیم بلکه درخشش رونالدو را می بینیم. اگر این بازیکن مانند لیونل مسی در آرژانتین مهار شود، پرتغال از کار می افتد. پس می توان مثل مراکش که در بازی با پرتغال عالی کار کرد و مالکیت توپ را در اختیار گرفت، رونالدو را از جریان بازی خارج کرد و پیروز شد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف آرژانتین و انتقاده از نمایش ناامید کننده مسی گفت: آرژانتین در این جام جهانی به هیچ عنوان در حد یک تیم درجه یک ظاهر نشد. در این تیم هماهنگی و همبستگی بین بازیکنان دیده نمی شود. به اعتقاد من بازی آرژانتین مقابل کرواسی در سطح زمین خاکی نبود و شاهد هیچ برنامه و خلاقیتی از سوی آرژانتینی ها نبودیم. آرژانتین در باد نایب قهرمانی جام جهانی قبلی خوابید و تصور داشت کار آسانی مقابل کرواسی دارد.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران تصریح کرد: به نظر من مربیان بسیار با کیفیت تری از خورخه سمپائولی وجود داشتند که می توانستند هدایت تیم ملی آرژانتین را بر عهده بگیرند. تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال این کشور از ریشه خراب است و باید گفت آرژانتین با این شرایط به هیچ جا نمی رسد.

طالبی درباره عدم پیروزی قاطع تیم های بزرگی مانند برزیل، آلمان و فرانسه در این جام جهانی گفت: بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان که می گویند فوتبال در همه جای دنیا پیشرفت کرده، به نظر من دچار افول هم شده است چرا که تیم هایی مثل آلمان، برزیل و آرژانتین،‌ تیم های کوچک را دست کم می گیرند و با غرور مقابل آنها بازی می کنند. مثل آلمان که با غرور مقابل مکزیک قرار گرفت و حریفش این غرور را در هم شکست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آلمان مقابل مکزیک آماتورگونه بازی کرد و ما شاهد بازی با کیفیتی از مدافع عنوان قهرمانی نبودیم. فوتبال آلمان در گذشته به یک فوتبال ماشینی شهرت داشت اما در جام جهانی 2018 هیچ نشانه ای از این فوتبال ندیدیم.

604

کد خبر: 957930

وب گردی

وب گردی