فعالیت 48 مدرسه خارجی در ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: 48 مدرسه با نظام آموزشی کشورهای دیگر در ایران در حال فعالیت هستند، اما این مدارس مختص اتباع آن کشور بوده و اتباع ایرانی حق ورود یا تحصیل در این مدارس را ندارند. 

غلامرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به مدارس تصویب شده خارجی در داخل ایران گفت: هرکشوری براساس ظرفیت و توانمندی های خود می تواند مدرسه ای در کشورهای دیگر براساس قانون ویژه آن کشور تصویب کند. در واقع هر کشوری براساس قوانین و آیین نامه موجود، قواعد خاص خود را برای تصویب یک مدرسه خارجی در کشورش دارد.

وی گفت: کشور ایران هم از یکسری قواعد پیروی می کند، براساس آیین نامه موجود در وزارتخانه کشوری که قصد تصویب مدرسه در داخل ایران را دارد باید از مرکز امور بین الملل مجوز بگیرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در ادامه گفت: در حال حاضر 48 مدرسه با نظام آموزشی کشورهای دیگر در ایران در حال فعالیت هستند، اما این مدارس مختص اتباع آن کشور بوده و اتباع ایرانی حق ورود یا تحصیل در این مدارس را ندارند.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا اتباع افغانستانی در ایران دارای مدارس مجزا هستند گفت: افغانستان توانایی و ظرفیت ایجاد تاسیس مدرسه در کشور دیگری را ندارد در واقع دولت افغانستان توان این کار را ندارد.

وی یادآور شد: کشورهای عراق، سوریه، کویت، هند، پاکستان در ایران دارای مدرسه هستند و مدارس کشورهای اروپایی هم در کنار سفارت فعالیت می کند، هر کشوری مانند آلمان، فرانسه می تواند برای فرزندان کارگزاران سیاسی خود در کنار سفارت هر کشوری مدرسه ای تصویب کند.


706

کد خبر: 957939

وب گردی

وب گردی