تصمیم دالیچ برای کمک به صعود ایسلند و حذف آرژانتین و نیجریه از گردونه رقابت‌ها

سرمربی تیم ملی کرواسی که صعودش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ قطعی شده، برای بازی آخر شاگردانش تصمیمی گرفته که خوشایند دو تیم دیگر گروه D‌ نیست.

به گزارش ایسکانیوز ، زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی اعلام کرد که برای آخرین بازی تیمش در مرحله گروهی جام جهانی 2018 مقابل ایسلند به تعدادی از مهره‌های کلیدی‌اش استراحت می‌دهد.

کرواسی که با 6 امتیاز صدرنشین جدول گروه D‌ است و در بازی آخرش به مصاف ایسلند می‌رود، صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرده است. در طرف مقابل اما ایسلند برای صعود نیاز به کسب پیروزی دارد. این در حالیست که در دیگر بازی این گروه تیم‌های ملی آرژانتین و نیجریه هم که بازی آخرشان رودررو است باید این بازی را ببرند و امیدوار باشند که کرواسی ایسلند را متوقف کند. با تصمیم دالیچ اما به نظر می‌رسد که کار ایسلند برای بردن بازی آسان‌تر شود.

دالیچ گفت: در ترکیب رسمی ما تغییراتی اعمال خواهد شد. آنهایی که کارت زرد دارند (راکیتیچ، ربیچ، ماندزوکیچ و ورسالیکو) بازی نخواهند کرد. من دوست دارم که صدرنشین گروه‌مان باشیم اما باید مراقب خودمان هم باشیم.

علاوه بر 4 بازیکنی که دالیچ به آنها اشاره داشت، مارسلو بروزوویچ هم نمی‌تواند مقابل ایسلند بازی کند چون او از این بازی محروم است.

تصمیم دالیچ اما با واکنش منفی کاپیتان نیجریه‌ای‌ها همراه شده است است. جان اوبی میکل کاپیتان نیجریه که تیمش با پیروزی مقابل آرژانتین مستقیم صعود می‌کند و با مساوی صعودش منوط به توقف ایسلند مقابل کروات‌ها خواهد بود، گفت: من فکر نمی‌کنم که این تصمیم درستی باشد. جام جهانی یک تورنمنت بزرگ است. شما نمی‌توانید به بازیکنان‌تان استراحت و به تیم‌های دیگر فرصت صعود بدهید. کروات‌ها باید حرفه‌ای باشند و با قوی‌ترین تیم‌شان بازی کنند. جام جهانی عرصه بزرگی است و شما نباید به صعود تیم‌های دیگر کمک کنید.

602

کد خبر: 957946

وب گردی

وب گردی