چرا استاندار دستور تعطیلی دو معدن فعال همدان را صادر کرد؟

استاندار همدان گفت: دستور داده‌ام دو معدن فعال در ابرو و ورکانه به عنوان دو روستای هدف گردشگری همدان تعطیل شوند و این اقدام برای حفاظت از بافت گردشگری این دو روستا انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیک‌بخت امروز در شورای مهارت استان و بررسی برنامه‌های آموزشی و مهارت‌محور اشتغال فراگیر استان همدان، گفت: دستور داده‌ام دو معدن فعال در ابرو و ورکانه به عنوان دو روستای هدف گردشگری همدان تعطیل شوند و این اقدام برای حفاظت از بافت گردشگری این دو روستا انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان به دنبال اجرای طرح استاد- شاگردی در جهت مهارت‌آموزی هستیم به طوریکه این طرح به منظور آموزش نیروی انسانی و کمک به حوزه اشتغال است.

نیک‌بخت افزود: بر اساس آمار تأمین اجتماعی ۲۳ هزار کارگاه رسمی و ۱۳ هزار کارگاه خویش‌فرمایی در استان فعال هستند بنابراین این طرح نیاز کارگاه‌ها را برطرف می‌کند و جوانان یکسال بدون پرداخت هزینه از سوی کارگاه، جذب می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات فعلی در حوزه اشتغالزایی عدم آموزش صحیح است که با اجرای طرح استاد- شاگردی این مشکل حل می‌شود بنابراین همه دستگاه‌های مرتبط اطلاع‌رسانی را بیشتر کنند تا هم واحدهای تولیدی و هم جوانان از این طرح منتفع شوند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: از اجرای این طرح ماهانه گزارشی از طرف فنی‌وحرفه‌ای، اداره کار، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و سازمان صنایع به استانداری داده شود.

وی یادآور شد: سهمیه سال ۹۶ استان در این طرح جذب شده است اما در سال ۹۷ خیلی بیشتر از سهمیه باید از این طرح، نیرو جذب شود.

900

کد خبر: 957953

وب گردی

وب گردی