خزعلی:  مخفیانه به دنبال «دولتی کردن» مساجد هستند

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: در تاریخ اسلام تاکنون سابقه نداشته که دولت مساجد را تصرف کند اما با یک طرح جدید مسجددر اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گیردحتی رشته دانشگاهی مسجدداری همانند هتلداری تأسیس کرده‌اند و افرادی وارد شده‌اند که قرابتی با فضای مسجد ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و هنوز قانونی نشده اما قرار است با تکیه بر سند پشتیبان آن که به صورت مخفیانه در حال بررسی است، مساجد از اختیار روحانیت خارج شود و تحت کنترل دولت قرار بگیرد!

وی گفت: وظیفه مدیریت امور دینی بر عهده ولی فقیه است که باید با کمک سازمان‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و تربیت نیرو در حوزه‌های علمیه انجام شود اما با این طرح مسجددر اختیار وزارت ارشاد قرار می‌گیرد.

رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به هدف قرار گرفتن مساجد در مباحث اقتصادی گفت: حتی مباحث اقتصاد مسجد را هدف گرفته‌اند تا در تصرف دولت در آید و در چارچوب سیستم استخدام، از روحانی سلب اختیار کنند و روحانی فقط بتواند در حد پیشنهاد مدیریت مسجد در امور دخالت کند.

خزعلی ادامه داد: با اجرای این طرح، مدیرکل ارشاد یک شهرستان بر روحانیان سلطه می‌یابد. در سند پشتیبان اساسنامه آمده است که فعالان مسجد باید راه را باز کنند تا مجاوران به مسجد بیایند و به اصطلاح فضا را با نشاط کنند. جوانان و هنرمندان را جذب کنند و مسئولان مسجد تاب آوری داشته باشند و تحمل کنند تا مسجد با نشاط شود!

وی در پایان گفت: می‌خواهند اختیار روحانی مسجد در حد خواندن نماز جماعت باشد. می‌گویند مسجد باید یک نهاد غیر دولتی، غیر انتفاعی و فرهنگی باشد اما این با دولتی شدن مساجد در تناقض است.در بدنه مساجد شوراهایی تعیین کرده‌اند که دولتی است و با تغییر دولت‌ها ممکن است تغییر کند و این یعنی سیاست‌های فرهنگی در مساجد با تغییر دولت‌ها عوض شود!

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 957962

وب گردی

وب گردی