سازمان آب و برق خوزستان انتقال آب کارون به بصره را تکذیب کرد

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با رد شایعه انتقال آب از رودخانه کارون به بصره گفت: هیچ آب اضافه‌ای برای انتقال در خوزستان وجود ندارد و ادعای انتقال آب رودخانه کارون به بصره صحیح نیست و آن را تکذیب می‌کنم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هوشنگ حسونی زاده با اشاره به صحبت های مطرح شده در خصوص انتقال آب کارون به بصره اظهار کرد: در استان خوزستان در بحث تامین آب با مشکلاتی مواجه هستیم و ادعای انتقال آب رودخانه کارون به بصره صحیح نیست.

او افزود: هیچ آب اضافه‌ای در خوزستان برای انتقال وجود ندارد و این‌که عنوان می‌شود که قرار است آبی از کارون به بصره منتقل شود اصلا صحت ندارد و صبحت‌های مطرح شده در این خصوص از پایه نادرست است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: هیچ مذاکره، جلسه و یا صحبتی نه در وزارت نیرو و نه در سازمان آب و برق خوزستان در خصوص انتقال آب از کارون به بصره انجام نگرفته است و این موضوع را به صورت کامل تکذیب می‌کنم.

حسونی زاده بیان کرد: اگر در استان آبی وجود داشت، با توجه به وجود اراضی با استعداد برای کشاورزی در استان، نسبت به تامین آب آن اراضی و توسعه کشاورزی در خوزستان تلاش می‌کردیم.

402

کد خبر: 957964

وب گردی

وب گردی